סטימצקי רוצה לתפוס נתח של 20% מתחום הציוד המשרדי

איריס בראל, מנכ"לית הרשת, שתקים עמדות מכירה מורחבות למכירת ציוד משרדי ב-70 מתוך 133 סניפי הרשת בהשקעה של מיליון שקל, אומרת כי חוק הספרים גרם בינתיים לירידה חדה בכמות הספרים שיוצאת לאור

רשת הספרים סטימצקי מרחיבה את פעילותה ותקים עמדות מכירה מורחבות למכירת ציוד משרדי ב-70 מתוך 133 סניפי הרשת. היקף ההשקעה עומד על מיליון שקל.

הרשת החלה למכור ציוד משרדי בסניפים וראשי דיו כבר בינואר אשתקד ולדברי מנכ"לית הרשת, איריס בראל, הניסיון הביא את הרשת להחלטה להרחיב את הפעילות. לדבריה, "בינואר 2013 התקנו בכל החנויות עמודה של ציוד משרדי והכנסנו לכל הסניפים ראשי דיו. ביום שהכנסנו את ראשי הדיו מכרנו 250 ראשים. היום אנחנו מוכרים 200 ביום ואם עושים דחיפה קטנה, מגיעים גם ל-400-500.

"שוק הציוד המשרדי הוא שוק של 200 מיליון שקל בשגרה כששוק החזרה לבית-הספר מגלגל עוד 250 מיליון שקל והשוק המוסדי 800 מיליון שקל במוסדי. אנחנו רוצים להיות שחקן בשוק של ה-200 מיליון שקל. יש לנו פריסה טובה יותר מכל אלה שמתעסקים בתחום. אנחנו מקווים לקחת 20% בשנים הקרובות קרי, מכירות של כ-40 מיליון שקל בשנה", אומרת בראל.

יצוין כי כיום היקף מכירות הציוד המשרדי ברשת הוא 5 מיליון שקל בשנה.

בהתייחס לשוק החזרה לבית הספר אומרת בראל, "אני עדיין לא רואה את עצמנו שחקן בשוק החזרה לבית הספר. יכול להיות שנעשה פעילות במספר סניפים מועט כדי ללמוד את הנושא".

לשאלת "גלובס" עד כמה המהלך מושפע מהשנה המורכבת שצפויה לענף בעקבות חוק הספרים, ענתה בראל ש"החוק לא דרבן אותנו לכך, כי כבר התחלנו להיכנס לתחום ב-2013".

150 ספרים חדשים בלבד

מהלך זה משתלב במגמה גוברת בשנים האחרונות אצל רשתות הספרים, של כניסה לתחומים נוספים. בהקשר זה סטימצקי נכנסה לענף המוזיקה והמתחרה, "צומת ספרים", הקימה בתי קפה בתוך החנויות. בראל גם סימנה את השלב הבא במגמה הזו. לדבריה, "ניכנס יותר לתחום הצעצועים החינוכיים, ואנו על סף חתימה עם גורמים בינלאומיים להבאת צעצועים כאלה ארצה, כאשר אנחנו נתרגם אותם לעברית".

פחות מחודשיים לכניסתו תוקף של חוק הספרים, מוקדם לקבוע את מידת התמודדות הענף עם תוצאותיו, אבל אינדיקציה ראשונה סופקה היום, בנוגע להוצאת ספרים חדשים, ופה מסתמנת, לפחות בינתיים, ירידה חדה.

אם בשנים קודמות יצאו כ-400 ספרים חדשים בכל חודש, הרי שבזמן שמאז שהשוק פועל לפי החוק החדש, יצאו לאור 150 ספרים חדשים בלבד.

לצד הנתונים הללו, בראל ניצלה את ההזדמנות כדי להחזיר מעט למבקריה בחודשים האחרונים מקרב הוצאות הספרים: "שנים שהמו"לים בכו על המבצעים כמו 4 ב-100 ואז בינואר, רגע שלפני שהחוק נכנס לתוקף, הם הוציאו המון ספרים".