"מחירי הדירות בפרויקט הולילנד יורדים בגלל הפרשה"

זכיין אנגלו סכסון ירושלים: "מדובר בפרויקט שהוא חלק משכונה שלמה, אך עם התפוצצות הפרשה הבנייה במקום נעצרה, ולכן מי שמתגורר בו נאלץ לנסוע כדי לקנות חלב במכולת"

"רק אתמול היתה לנו פגישה לגבי קניית דירה בפרויקט והמשא ומתן התפוצץ", אומר בני לובל, זכיין אנגלו סכסון ירושלים. "אי אפשר להתכחש לזה שפרשת הולילנד משפיעה מאוד על שוק הדירות בפרויקט, ומביאה לירידה במחירי הדירות, כל פעם שהנושא עולה לכותרות".

לדברי לובל מדובר בדירת 4 חדרים שעד לפני שלושה חודשים ניתן היה לקבל עליה 2.35 מיליון שקל בלי בעיה, אך בימים האחרונים קשה לקבל עליה אפילו 2.2 מיליון שקל. "מדובר בפרויקט שהוא חלק משכונה שלמה, אך עם התפוצצות הפרשה הבנייה במקום נעצרה, ולכן מי שמתגורר בו נאלץ לנסוע כדי לקנות חלב במכולת. אין בפרויקט מכולת, בית ספר או מבני ציבור, ואלה ייבנו רק שתשולם הבנייה במתחם - אם תושלם".

יחד עם זאת מסביר לובל כי הפרויקט עצמו כולל מגדל ובניינים מדורגים שנבנו בהתאם לטופוגרפיה של ההר, ולכן הדירות באותם בניינים הן דירות יפות עם מרפסות גדולות, שמשקיפות לנוף פתוח במיקום טוב סמוך לציר בגין עם נגישות טובה. "הבעיה בפרויקט היא שהוא מאוד בוטה בחזות שלו ומפר את האיזון ולא צריך להיות ירושלמי כדי להבין שמשהו לא מסתדר באסתטיקה שלו. על פניו הפרויקט אמור היה למשוך אליו רק ישראליים, כי תושבי חוץ נוהגים לרכוש דירות במרחק הליכה מהעיר העתיקה והולילנד נמצא מעט רחוק משם, לכן היה מיועד יותר לישראלים ממעמד טוב. להפתעתנו הפרויקט משך אליו גם תושבי חוץ, ומתגוררים בו לא מעט אנגלים וצרפתים שקנו דירות".

לובל מסביר כי הדירות בפרויקט כוללות 2.5 חדרים שמחירן נע סביב 1.42 מיליון שקל, דירות 4 חדרים שמחירן נע סביב 2.35 מיליון שקל ודירות 5 חדרים שמחירן נע סביב 3.2 מיליון שקל. הדירות המבוקשות ביותר הם הדירות שפונות מזרחה אל העיר העתיקה.