הבלגן של הזכיינית רשת: לאן נעלמו למעלה מ-100 מ' ש'?

בשבועות האחרונים מנהלת הזכיינית מגעים מול חברות רכש המדיה בישראל במטרה לסגור פערים כספיים ■ רשת: "אין לנו חור תזרימי וכל רמיזה לאי-סדרים כאלה או אחרים מהווה לשון הרע"

בשבועות האחרונים מנהלת הזכיינית רשת מגעים מול חברות רכש המדיה בישראל במטרה לגבות פערים שהיא טוענת שקיימים מהעבר, בהיקפים הולכים וגדלים של למעלה מ-100 מיליון שקל. לאור הדברים, החלו אנשי הכספים של הזכיינית בניסיונות אינטנסיביים לגבות חובות כדי להשלים את הפער, ובחלק מהמקרים שהגיעו לידי "גלובס", אף התבקשו חברות שלא חייבות לרשת בפועל לשלם מקדמות על-מנת לכסות על הבור. מחברות אחרות נמסר, שמדובר בפניות בגין טענות לחובות עבר - טענות שהן לא מוצאים כי יש בהן בסיס.

רשת נמצאת בימים אלו בתהליך של גילוי ספרים מול אנדמול, במסגרת הליך בדיקת הנאותות שמבצעת ענקית המדיה ההולנדית בחברה. בשבוע שעבר אישרה מועצת הרשות השנייה, בעקבות אישור הממונה על ההגבלים העסקיים את מכירת 33% ממניות הזכיינית לחברה הבינלאומית, שאמורה למנות שני חברי דירקטוריון מטעמה.

על-פי בכירים בשוק, ייתכן שמקורו של הבלגן הוא ברישומים שנמשכו לאורך שנים ארוכות בעבר, ולא בהכרח נוגעים להתנהלות רשת באחרונה. על-פי בכירים בשוק הפרסום, רשת בוחנת מחדש מולם את הבונוסים שקיבלו בזמן פרסום ואת חישוב העמלות שקיבלו על עסקאות עבר - שנים אחורה. לא מן הנמנע, כי לא נגבו מלוא הכספים שהגיעו מחברות פרסום גם בגין הטבות שקיבלו מרשת.

מרשת נמסר, כי "על רקע עסקת אנדמול רשת החלה בחודשים האחרונים תהליך של גבייה אגרסיבית על חובות שהצטברו משנים עברו. לשמחתנו, שותיפנו לדרך, משרדי הפרסום וחברות המדיה, מבינים את חשיבות הדברים ומעבירים את חובותיהם. מעבר לכך, לרשת אין חור תזרימי וכל ידיעה או רמיזה לאי סדרים כאלה או אחרים מהווה לשון הרע. לא היה ולא נברא".