רשות המסים גבתה 10 מיליון שקל ממשכירי דירות יוקרה

בשבוע שעבר נערכו 73 ביקורות של חוקרי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין על בתי יוקרה המושכרים למגורים, בהם התמורה גבוהה משמעותית מתקרת הפטור ■ מדובר במבצע האחרון לרבעון זה של השנה

משכירי הדירות מתחילים להרגיש את הזרוע הארוכה של רשות המסים: בשבוע שעבר, לאחר איסוף מודיעין במשך מספר חודשים על בתי יוקרה המושכרים למגורים, בהם התמורה גבוהה משמעותית מתקרת הפטור, נערכו 73 ביקורות של חוקרי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בבתים מושכרים, וכן הופצו שאלונים לדיירים באזור חדרה. המבצע התמקד באיתור הכנסות משכר דירה למגורים שלא מדווחות, ופקיד שומה חדרה אמור כעת לבצע המשך מעקב ועיבוד נתונים.

פשיטות אלה לבתי יוקרה היו חלק ממבצע רחב היקף שנערך בשבוע שעבר במחוז מרכז במהלכו גבתה רשות המסים כ-10 מיליון שקל ממעלימי מס. מדובר במבצע האחרון לרבעון זה של השנה, בניהולו של שמעון לרנר, פקיד שומה חדרה, שהיה מבצע משולב של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין במטרה לסקור את כל העוסקים בענף הנדל"ן. עיקר המבצע התמקד בפעילות בתחום הנדל"ן באזור שיפוטם של פקיד שומה חדרה ופקיד שומה נתניה.

בנוסף, משרד מיסוי מקרקעין חדרה ביצע ביקורות לבדיקת נכונות הקפאות בשומות. במהלך הביקורת נמצא, כי על קרקע אשר הייתה בהקפאה נבנה בניין דירות ועל כן נשללה ההקפאה והמוכר חוייב בתשלום השומה המלאה בסך של כ-1.2 מיליון שקל.

במקרה אחר בו דווח על מכירת קרקע בחוף הים בגבעת אולגה הסתמן, כי מדובר בקבוצת רכישה של דירות בבניין יוקרה ועל כן רוכשי הדירות, אם זו להם דירתם השנייה לא יוכלו להנות מהפטור לדירה יחידה. בנוסף, נמצאו מספר נכסים בקיסריה המשמשים למסיבות ואירועים אקסקלוסיביים שאינם מדווחים על הכנסתם. ממצאים אלו הועברו להמשך טיפול במשרדי מס הכנסה ומע"מ הרלוונטיים.

עוד ממצאי המבצע, במסגרת ביקורת רישום הכנסות של קבלנים, בכלל זה קבלני טיח, שיפוצים, בנייה, צבע ועוד, עלה כי כ-13% מתוך העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות. בין העסקים שנבדקו ניתן למצוא: קבלן צבע שקיבל תמורת עבודתו 52,000 שקל שלא נרשמו ואף התברר כי אין לו תיק ברשות. בעל העסק אמר בתגובה: "אני לא יודע של מי הרישומים במחברת ועל מה אתם מדברים".

בביקורת שנערכה באתר בנייה ביישוב קדימה צורן נמצא קבלן המבצע עבודות שיפוצים ובנייה, שביצע עבודות בהיקף של 32,000 שקל ולא רשם הכנסות אלו, וגם לו לא היה תיק ברשות. בביקורת נוספת בישוב אצל קבלן לעבודות טיח נמצא, כי לא רשם הכנסות בגובה 65,000 שקלים. הקבלן טען, כי הכספים אינם שייכים לו. בביקורת בחדרה אצל קבלן טיח נמצאו שיקים בסכום 22,300 שקל שלא נרשמו כלל. הקבלן תירץ: "אני במצב של גירושם ורק אתמול הבאתי את הספרים".