מתאגדים: גם עובדי פיצה האט ודומינו'ס הקימו ועדים

בהסתדרות הנוער העובד והלומד משבחים את הנהלת פיצה האט ומלינים על התערבות בוטה לכאורה מצד הנהלת דומינו'ס

אחרי שאלפי בני נוער וצעירים המועסקים ברשתות בורגראנץ' ומקדונלדס בישראל התאגדו בשנה שעברה במסגרת הסתדרות הנוער העובד והלומד, הודיעו היום (ד') בארגון כי גם 900 עובדי פיצה האט וכ-1,500 עובדי דומינוס פיצה הצטרפו לשורותיהם והקימו ועדים.

על פי נציגי הארגון, בעוד שהנהלת פיצה האט לא התערבה במהלך ההתארגנות ואף קיימה עימם פגישה ראשונה בה השתתף גם הבעלים אודי שמאי, הנהלת דומינוס פיצה מערימה קשיים לכאורה. בין היתר נטען כי מנהלים של דומינוס חוסמים בגופם את הכניסה לרשתות בפני נציגי הארגון ומתדרכים לכאורה את העובדים כאילו מדובר ב"מתחזים". על פי טענת הארגון, העובדים קיבלו הודעות טקסט ולפיהן אין לשתף פעולה עם הארגון, וכי "בימים האחרונים התקיימו הרבה ישיבות צוות במשרדים האחוריים של הסניפים".

שי וינבלום, מהסתדרות הנוער העובד והלומד, אמר היום על המתרחש: "אנו קוראים להנהלת דומינוס פיצה ולעומדים בראשה, שני גולד ויוסי אלבז, לחדול באופן מידי ממסע ההפחדה של העובדים ולאפשר להם להתארגן כחוק. הסיפור כבר גמור, ההתאגדות היא עובדה קיימת, חובתכם לשמור על בני הנוער והצעירים".

גורמים בהנהלת דומינוס טוענים מנגד כי נציגי הארגון הגיעו לסניפים ללא תיאום מראש ותוך הפרעה בוטה למהלך העבודה, ועל כן אין להתפלא שחלקם נבלמו בכניסה. גורם אחר טען כי דומינוס מורכבת ממספר זכיינים שונים בצד זכיין גדול עיקרי, ועל כן כלל לא ברורה עדיין תמונת המצב המדויקת והמשפטית בנוגע לטיב ההתארגנות והיקפה.

בהנהלת הרשת מסרו בתגובתה: "חברת אלגד פיצה, זכיינית דומינו'ס פיצה בישראל, מעריכה ומוקירה את אלפי עובדיה. מתוך תפיסה זו אנו רואים כל ניסיון התארגנות כפעולה לגיטימית, כל עוד היא נעשית בלי להפריע לפעילות השוטפת של חנויות הרשת והשירות ללקוחותיה".

מפיצה האט נמסר בתגובה: "אין לנו שום כוונה למנוע את ניסיונות ההתארגנות של העובדים. יחד עם זאת, עד כה לא התייצבה אצלנו שום נציגות עובדים שיש בידה מסמך חוקי המסמיך אותה ליצג את העובדים. אם וכאשר יהיו, נשב ונשוחח איתם".‏‎‎‏