האחים נקש הם רוכשי שטחי אדרי-אל בדיזינגוף סנטר

‏‏‏האחים נקש הם בעלי עסקים נרחבים בארץ ובחו"ל, בהם חברת אמפא וארקיע ■ ‎‎השבוע צירפו רואי החשבון של המוכרת אדרי-אל הערת "עסק חי" לדוחות וציינו כי לחברה עודף ההתחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים של 97 מ' ש'

‎‎אתמול (ג') עדכנה חברת הנדל"ן אדרי-אל על הסכם למכירת זכויותיה בדיזינגוף סנטר שבתל אביב, תמורת 304 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הרוכשים הפוטנציאליים הם האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, בעלי קבוצת ג'ורדאש, ואיש העסקים האמריקאי ריצ'רד כהן.

‏‏‏האחים נקש, בעלי עסקים נרחבים בארץ ובחו"ל, בהם חברת ההשקעות אמפא וחברת התעופה ארקיע, פעילים בלא מעט עסקאות נדל"ן, ובחודשים האחרונים השקיעו מאות מיליוני שקלים ברכישת נכסים בארץ ובחו"ל.

‏‏‏מוקדם יותר החודש הגישו האחים יחד עם שותפים הצעת רכש בהיקף של 52 מיליון שקל לחברת תאת תעשיות הנסחרת בבורסה, ואף היו שותפים בקבוצת גרנובסקי-דנקנר, שהתמודדה על השליטה בקונצרן אי.די.בי.

‏אבי חורמרו, מנכ"ל ג'ורדאש ישראל, מסר היום כי "אנו מחפשים כל העת להשקיע בעסקים שבהם אנו מאמינים. מדיניות הקבוצה בעולם כולו וגם בישראל היא השקעה לטווח ארוך. אנו רואים בדיזינגוף סנטר אופק עסקי לנדל"ן מניב. מדובר באחד ממרכזי הקניות הוותיקים והיציבים בישראל, והביקוש לשכירות בדיזינגוף סנטר הולך ועולה משנה לשנה".

‏דיזינגוף סנטר הוא מאייקוני המסחר הוותיקים בתל אביב, והמחזיקים העיקריים בו הם איש העסקים שמואל פלאטו שרון ומשפחת פילץ. במתחם פועלות כ-400 חנויות, בשטח מסחרי של כ-40 אלף מ"ר. אדרי-אל מחזיקה 12.3 אלף מ"ר בסנטר, ושיעור התפוסה בשטחיה עומד על 98%.

‏על העסקה למכירת זכויות אדרי-אל בדיזינגוף סנטר (13 אלף מ"ר) עדכנה החברה לקראת אסיפת מחזיקי האג"ח שלה, הצפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב - ועל סדר יומה דיון בהעמדת חובה לפירעון מיידי. לאדרי-אל שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-330 מיליון שקל, הנסחרות בתשואה של עד 6%.

‏‏מצבה הפיננסי של אדרי-אל מאתגר, ומוקדם יותר השבוע צירפו רואי החשבון שלה הערת "עסק חי" לדוחות 2013 של החברה. ‏רואי החשבון מציינים כי לחברה עודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים של 97 מיליון שקל, וכי בשלב הנוכחי "טרם הושלם תהליך גיוס המקורות לפירעון התחייבויותיה של החברה לשנים 2014 ואילך".‏

‏העסקה של אדרי-אל ומשפחת נקש מגיעה כארבעה חודשים לאחר שקרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 הגישה תביעה בסכום של 56 מיליון שקל נגד אדרי-אל, בגין ביטול עסקת מכירת חלק מהחזקות אדרי-אל בדיזינגוף סנטר לריט 1, לאחר שבין הצדדים נחתם הסכם בנושא בתחילת 2013. ‏‎‎‏