חוזרים לעבוד: הסתיימה שביתת עובדי משרד החוץ

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות והממונה על השכר באוצר חתמו היום על נייר עקרונות שיהווה בסיס להסכם קיבוצי עם עובדי משרד החוץ ■ בעקבות החתימה מסתיימת השביתה ועובדי המשרד חוזרים לעבודה באופן מיידי

הסתיימה שביתת עובדי משרד החוץ: בתום שבועיים של שביתה שכללה את סגירת השגרירויות הישראליות ברחבי העולם, הגיעו הערב הממונה על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכללית החדשה, אבי ניסנקורן להסכמות במסגרתן חתמו על נייר עקרונות שיהווה בסיס להסכם קיבוצי עם עובדי משרד החוץ. על פי ההסכמות, לראשונה, ייקבע שכר השליחים על ידי מנגנון עדכון שכר אובייקטיבי כנהוג במדינות ה-OECD, ובהתאם ליוקר המחיה בחו"ל. בעקבות החתימה, מסתיימת השביתה ועובדי המשרד חוזרים לעבודה באופן מיידי.

במסגרת ההבנות בין הצדדים הוחלט על מודל תעסוקתי חדש ליציאת שליחים לחו"ל, יחוזק מודל הפנסיה של התא המשפחתי, ישופרו תנאי השירות בחו"ל, וינתן עידוד כספי ליציאה לשליחות בדגש על מדינות קשות שירות וכן יחוזק חיזוק הדרג הזוטר במשרד החוץ כך שיקוצר פרק הזמן הנדרש לקידום לדרגה הבאה.

בתום המשא ומתן אמר אמסלם כי "בתום משא ומתן ארוך הגענו להסכם שיחזק את שירות החוץ ויסייע לשליחי המדינה בעולם לעבוד לאורך זמן בשירות הדיפלומטיה הישראלית".

ניסנקורן בירך אף הוא והוסיף כי "ההסכם שנחתם הבוקר מביא בשורה משמעותית לעובדי שירות החוץ של מדינת ישראל. ההסכם מחזק את רווחתם של שליחי המדינה שעושים מלאכתם נאמנה לילות כימים למען המדינה הרחק מביתם. ברצוני להודות למגשר, השופט בדימוס סטיב אדלר, שהיה שותף לאורך כל הדרך בכדי שהסכם זה יצא לאור".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מברך על סיומה של שביתת העובדים במשרד החוץ. השר ליברמן אומר כי ההסכם שנחתם הוא הסכם טוב הן לעבודת המשרד והן לעובדים במשרד. ההסכם יוצר מודל תעסוקתי חדש שנותן מענה לצרכים המקצועיים של משרד החוץ ומודל כלכלי שנותן מענה לצרכי העובדים, בכל רמות השכר במשרד החוץ. חבל שהדברים נעשו תוך פגיעה בציבור הרחב אך מה שחשוב עכשיו הוא שציבור עובדים יעיל ואיכותי יוכל להמשיך ולפעול לחיזוק מעמדה ולייצוגה הראוי של מדינת ישראל בעולם.