הבורסה ננעלה בשיא: הפועלים עלה 1.2%, קבוצת דלק 2.5%

מחר יתפרסמו בארה"ב נתוני התעסוקה החשובים שישפיעו על החלטת הפד אם להפחית שוב את רכישות האג"ח ■ יו"ר ה-ECB: שוקלים הקלה כמותית ■ גבעות: נכשלו הניסיונות להורדת כבל לביצוע לוגים חשמליים במגד 6

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות ומדד המעו"ף בשיא חדש של 1,417.7 נק'. זאת, על רקע מגמה חיובית בבורסות העולם ולאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות כאשר מדד ה-S&P טיפס לשיא נעילה חדש, זה היום השני ברציפות, בעקבות נתוני מאקרו טובים מהצפי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

שוקי ההון ממשיכים לעלות ועימם התיאבון לסיכון של המשקיעים. במהלך הרבעון הראשון של 2014 גייסו קרנות הנאמנות ותעודות הסל כ-17 מיליארד שקל, כאשר רוב הסכום נותב לנכסי סיכון (מניות ואג"ח). תעשיית קרנות הנאמנות גייסה במהלך הרבעון כ-14 מיליארד שקל, כש-5.3 מיליארד שקל מתוכם גויסו במהלך מארס. בפועל נתוני הגיוס גבוהים אף יותר שכן הם מחושבים בשקלול הפדיונות הגבוהים של כ-1.8 מיליארד שקל שנרשמו באותה התקופה בקרנות הכספיות הסולידיות.

בין הגורמים המרכזיים שהניעו אתמול את כיוון המסחר היו סקר ה-ADP, שהצביע על יצירה של 191 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש מארס, בהתאם לתחזיות המקודמות בשוק.

היום התפרסמו שלל נתונים בארה"ב, ביניהם תביעות האבטלה השבועיות, המאזן המסחרי ומדד ה-PMI. באירופה התפרסמה החלטת הריבית לחודש אפריל, במסגרתה ציין יו"ר ה-ECB כי הבנק שוקל להשתמש בהקלה כמותית על רקע האינפלציה הנמוכה. מחר יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה המלא, שלפי הצפי יצביע על תוספת של כ-200 אלף משרות למשק האמריקאי. חלק מהאנליסטים מעריכים כי נתון הגבוה מ-200 אלף משרות יתמוך בהמשך עליות בשווקים, כשמנגד הדבר עשוי לדחוף את הפד להפחית שוב את רכישות האג"ח החודשיות.

בחזרה לישראל, מנתוני הבורסה עולה כי המחזור היומי במניות הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל בחודש מארס וגם בממוצע ברבעון הראשון של שנת 2014 - גבוה בכ-11% מהמחזור הממוצע בשנת 2013. כך עולה מהסקירה החודשית שפרסמה אתמול הבורסה. בסיכום הרבעון הראשון של 2014 עלה מדד המעו"ף בכ-6%, כאשר אתמול ננעל המסחר בעליות שערים ומדד המעו"ף העפיל לשיא נעילה חדש, זה היום השני ברציפות.

גרמן מתנגדת לכרייה בבריר

מכה לחברת כיל . שרת הבריאות יעל גרמן מתנגדת אפילו לכרייה ניסיונית של פוספט בשדה בריר. זאת, בעקבות חוות דעת של פרופ' סאמט.

חשד למידע פנים בקומפיוגן . בית משפט השלום בת"א שחרר אתמול (ד') בתנאים מגבילים את אריה צ'צקס, אשר עשה לכאורה שימוש במידע פנים של חברת קומפיוג'ן על מנת לסייע למקורביו לגרוף רווחים בהיקף 761,500 שקל. (לסיפור המלא)

גבעות יהש דיווחה היום כי בבדיקות הלוגים המיוחדים לבדיקת איכות וגובה הצמנט שהוחדר לבאר בקידוח מגד 6 לפני כששה שבועות, הכבל ובו הסנסור לביצוע הלוגים הורד עד לעומק של 4,450 מטר, אך ניסיונות השותפות להורדת הכבל עד לתחתית הבאר - עומק של 4,754 מטר לא צלחו.

טבע זכתה להמלצה נוספת. הפעם מדובר בבית ההשקעות CRT Capital שהעלה מוקדם יותר השבוע את מחיד היעד למניה מ-55 דולר ל-60 ד', תוך שהוא ממשיך להחזיק בהמלצת "קנייה". אתמול, נזכיר מניית החברה טיפסה לשיא של כ-4 בשנים.

מזור רובוטיקה הודיעה אתמול כי תשיק רשמית ביום ב' הקרוב, ה-5 באפריל, מודול חדש של מערכת הרנסנס (Renaissance) המיועד לניתוחי מוח במסגרת הכנס השנתי של איגוד מנתחי המוח האמריקאי בסן פרנסיסקו. נזכיר כי למערכת הרנסנס אישורי FDA הן בהתוויה של ניתוחי עמוד שדרה והן בהתוויה של ניתוחי מוח.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]