חקירת אולמרט: אלפרד אקירוב ועו"ד תל-צור יוזמנו לתת עדות

חקירתו באזהרה של אולמרט, שהייתה אמורה להתקיים היום ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד, נדחתה לפי שעה כדי לזמן עדים חדשים

חקירת החשדות לשיבוש מהלכי משפט על ידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הולכת ומסתעפת. חקירתו באזהרה של אולמרט, שהייתה אמורה להתקיים היום (א') ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלוד, נדחתה לפי שעה בשל צורכי החקירה. על פי ההערכות, החקירה אמורה להתקיים בימים הקרובים. במסגרת החקירה החדשה אמורים החוקרים לגבות גם את עדותם של עו"ד נבות תל-צור, ממשרדו של עו"ד רם כספי, וכן של איש העסקים אלפרד אקירוב, שסייע גם הוא על פי החשד לממן את הגנתה של שולה זקן במשפטה הקודם בירושלים, בפרשות ראשונטורס-טלנסקי.

המידע בדבר זימונו של אולמרט לחקירה החל לזלוג כבר אמש (ש'), ואולם בסופו של דבר התברר שאין בכוונת המשטרה לזמנו כבר היום, וככל הנראה דרושה גביית עדויות נוספות לפני שהטענות והחשדות יוטחו בפניו של אולמרט. בפרקליטות הוחלט לאשר למשטרה לזמן את רה"מ לשעבר לחקירה באזהרה, אף שהשופט דוד רוזן, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה בשבוע שעבר, בעת מתן הכרעת הדין בתיק הולילנד, את בקשת המדינה להציג את הסדר הטיעון עם שולה זקן. הבקשה כללה גם מתן אישור מהשופט רוזן לזמן את אולמרט לחקירה באזהרה, בקשה שהוגשה מהטעם הפורמלי שאולמרט עדיין משמש נאשם בהליך פלילי תלוי ועומד. עם זאת, הוחלט בפרקליטות שלאחר הכרעת הדין, אין עוד צורך באישור כזה מטעמו של השופט רוזן.

אף שעסקת הטיעון עם זקן טרם הוצגה לבית המשפט, ולא התאפשר לפרקליטות להגיש כתב אישום מקל נגדה - אין פירושו של דבר שעסקת הטיעון היא חסרת תוקף. בפרקליטות מתכוונים בכל מקרה לעתור במשותף עם סנגוריה של זקן, עו"ד עפר ברטל ודב גלעד כהן, לעונש מקל בדמות 11 חודשי מאסר בפועל בלבד, ולשכנע את השופט רוזן שיש הצדקה לגזור עליה עונש כה מקל. בתמורה מתכוונת זקן לסייע ולשתף פעולה בכל תיק ובכל חקירה נגד אולמרט. פירושו של דבר שבאופן תיאורטי, היא נכונה למסור גירסה גם ביחס לידיעתו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס, הממתינות למתן פסק דין בערעור הפרקליטות בבית המשפט העליון.

עמותת אומ"ץ פנתה היום לפרקליט המדינה, שי ניצן, בדרישה לפתוח מחדש את חקירת מכירת גרעין השליטה בבנק לאומי. פרקליט המדינה הקודם, משה לדור, סגר את תיק בל"ל נגד אולמרט בשל חוסר ראיות מספיקות, בדצמבר 2008. לדברי יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, "על הפרקליטות להורות למשטרת ישראל לגבות עדות משולה זקן גם בנושא של ניסיון להטיית מכרז של מכירת מניות של בנק לאומי לאילי הון הנמנים על מקורביו של אולמרט. על פי החשד אולמרט היה מעורב בהטיית המכרז".

אבנרי הוסיף כי "הפרשה לא הגיעה לבית המשפט, מאחר שפרקליט המדינה לשעבר לדור החליט לסגור את התיק. אומ"ץ הגישה עתירה לבג"ץ לפסילת ההחלטה, ושופטי בג"ץ, שדחו את העתירה, מתחו ביקורת על התנהלותו של אולמרט. 'התמונה המצטיירת מהראיות מדאיגה. התנהלות אולמרט איננה תקינה ויש בה יותר מטעם לפגם', כתבו השופטים".