קבוצת רכישה זכתה במכרז להקמת 200 יח"ד ברמת גן

מדובר בקבוצת רכישה שארגנה חברת מינהל מגורים ישראל בבעלותם של מוטי פלד ושלמה ונטורה שהצעתה לחכירת הקרקע עמדה על כ-43.3 מיליון שקל ■ הצעתה של קבוצת הרכישה היתה גבוהה בכ-7 מיליון שקל מההצעה שמוקמה במקום השני

לאחר כעשר פעמים בהן נדחה המכרז לבניית 200 יחידות דיור בלב רמת גן על מתחם המשטרה בפינת הרחובות יוסף הגלילי וז'בוטינסקי ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הכריזה היום על זוכה.

מדובר בקבוצת רכישה שארגנה חברת מינהל מגורים ישראל בבעלותם של מוטי פלד ושלמה ונטורה שהצעתה לחכירת הקרקע עמדה על כ-43.3 מיליון שקל. הקבוצה שניגשה למכרז מונה 200 חברים העתידים לקדם יחד את בנייתו של מגדל בגובה 34 קומות מעל קומה מסחרית.

למכרז זה הוגשו חמש הצעות שונות. הצעתה של קבוצת הרכישה היתה גבוהה בכ-7 מיליון שקל מההצעה שמוקמה במקום השני. באותו הזמן, ההצעה הזוכה גבוהה כמעט פי 2 ממחיר המינימום של רשות מקרקעי ישראל שעמד על כ-26.3 מיליון שקל אך נמוכה משמעותית מגובה השומה שנקבע על 75.35 מיליון שקל.

יש לציין שעל פי המכרז, יצטרכו חברי הקבוצה גם לשאת בעלות השימור מבנה המשטרה ההיסטורי שנמצא בסמוך, ועתיד להפוך למוזיאון משטרתי.

מעבר לשימור המבנה המשטרתי הסמוך, המכרז קובע כי על הזוכים לעמוד בעוד מספר מטלות ציבוריות כגון הקמת כיכר, הכנה לתחנת הסעת המונים, פינוי המתחם הקיים ועוד. סכום הזכייה של הקבוצה משקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-215.5 אלף שקל, אולם מחיר זה אינו משקף את שלל המטלות שקובע המכרז. ממארגני קבוצת הרכישה נמסר כי: "בשקלול עלות המטלות הציבוריות עלות קרקע ליחידה מגיע לכ-450 אלף שקל".

את הקבוצה מלווה משרד עוה"ד זהבי בלאו ויועץ המס עוה"ד צור שיץ. כזכור, מנהלת מגורים ישראל גיבשה בעבר מספר קבוצות רכישה במקומות אחרים בארץ כמו קבוצה המונה 1,450 חברים בעיר חריש (שילוב של מספר עמותות אותן מנהלת החברה: נאות חריש, חריש המאוחדת, מדורגי חריש) וקבוצה לבניית שני מגדלים בני 19 קומות בשכונת נחלים בפתח תקווה.