דיסקונט מוכר את הווילה של בעלי "פור גרופ" ב-13 מ' ש'

מדובר בווילה בשכונת צהלה בתל אביב, הכוללת 511 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 708 מ"ר

החל מימוש הנכסים של מייסדי קבוצת התקשורת "פור גרופ" שנקלעה לקשיים כלכליים: ל"גלובס" נודע כי בנק דיסקונט פנה לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין בבקשה לאשר את מכירת הווילה שבבעלות אלי שושן ברחוב אהוד 14 בשכונת צהלה בתל אביב תמורת 13.1 מיליון שקל. את הבקשה הגיש הבנק באמצעות כונסת הנכסים עו"ד חנית נוב ממשרד נוב קסנר ושות'. רוכשי הווילה הם דוד לוי וחופית דגמי.

הבקשה הוגשה במסגרת הסדר נושים שהגישו בעלי "פור גרופ", האחים אלי ומשה שושן והאחים גד ודב סלוק, ושאושר על ידי בית המשפט בדצמבר 2013. במסגרת ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים, הורה בית המשפט להתחיל בהליכי מימוש הנכסים המשועבדים של החייבים, ועו"ד חנית נוב מונתה לכונסת נכסים מטעם הבנק. הבקשה שהגישה נוב לאישור מכירת הווילה הוגשה בהסכמת בנק דיסקונט, בעלי הווילה המיוצגים על ידי עו"ד אופיר צברי, והנאמן בתיק עו"ד אביחי ורדי.

מדובר בווילה שנבנתה לפני 18 שנה, הכוללת 511 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 708 מ"ר. הווילה כוללת שני מפלסים נוסף על קומת מרתף, ומעלית בתוך הבית שעוצרת בכל קומה. על פי חוות דעת שמאי המקרקעין יגאל אברמוב, שווי הווילה עומד על 15 מיליון שקל בשוק החופשי, ושוויו למימוש מהיר באילוץ עומד על 12 מיליון שקל. מנתוני רשות המסים עולה כי בני הזוג אלי וטלי שושן רכשו את הווילה ב-2005 תמורת 11.6 מיליון שקל.

חברת התקשורת "פור גרופ" שהייתה פעילה באפריקה והודו נקלעה לקשיים כלכליים על פי הערכות בשל שינויים בתנאי השוק בהודו. ביולי 2013 הגישו בעליה לבית המשפט בקשה להסדר נושים בגין חובות של 65 מיליון דולר, בין היתר לבנקים שונים. לפי הצעת ההסדר, המקור המרכזי להחזרת החובות הוא נכסי מקרקעין שבבעלות האחים בארץ ובחו"ל ששווים מוערך בכ-30 מיליון דולר. יתר החובות אמורים להיפרע ממכירת חברות שונות שבבעלות האחים. נכס אחר שבבעלות אלי שושן שמוצע בימים אלה למכירה הוא וילה ביישוב היוקרתי ארסוף, הכוללת 460 מ"ר על מגרש בן 2 דונם ברחוב אלמוג הממוקם בקו שלישי לים. יש לציין כי שני זוגות האחים משתפים פעולה ומקדמים את מכירת נכסיהם במטרה לממש את הסדר הנושים שיזמו.