נדחתה תביעת הענק של דיוויד גלר נגד LR ו"אין ספיי אייר"

סגנית הנשיאה, ד"ר דרורה פלפל, דחתה את טענותיו של גלר כי החברות ובעליהן הסתירו ממנו במכוון ובמרמה מידע מהותי בנוגע להיעדר טכנולוגיה חדשנית בחברה בה השקיע

בית המשפט המחוזי תל אביב דחה אתמול (ג') את תביעה הענק בסכום של 67 מיליון שקל שהגיש איש העסקים הקנדי, דיוויד גלר, נגד קבוצת LR וחברת הסטארט-אפ "אין ספיי אייר".

סגנית הנשיאה, ד"ר דרורה פלפל, דחתה את טענותיו של גלר כי החברות ובעליהן, אנשי העסקים וטייסי הקרב לשעבר, רועי בן-ימי, עמיחז לוסטיג ואיתן סטיבה וכן אילן שטרק, יצחק עומר ותמיר גלילי, הסתירו ממנו במכוון ובמרמה מידע מהותי בנוגע להיעדר טכנולוגיה חדשנית בחברה בה השקיע.

גלר טען כי הוא החליט להשקיע ב"אין ספיי אייר" כספים רבים לאור מצגי שווא של הנתבעים לפיהם החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת שימוש במוצר חדשני המסוגל לשדר מידע אלחוטי (אינטרנט) לטווח גדול יותר מהטווח המקובל, ללא חריגה מהתקן. עוד טען גלר, לאחר שהוא השקיע עשרות מיליוני שקלים גילה לתדהמתו בינואר 2007 כי בניגוד למצגי השווא של הנתבעים, המוצר הוא חסר כל ערך טכנולוגי וכלכלי.

ואולם, השופטת דחתה, כאמור, את הטענות בקבעה כי שום מידע לא הוסתר מגלר וכי הוא החליט להגיש את התביעה לאחר שטעה בכדאיות העסקה וניסה לבטלה. כן נדחו טענותיו של גלר כי פעולות והחלטות של דירקטוריון "אין ספיי אייר" ואסיפת בעלי המניות של החברה היו בניגוד להסכמים עמו. "התובע לא הוכיח שהנתבעים התנהלו באופן בלתי חוקי או בניגוד לתקנון החברה.. מה שכן הוכח זה שהתובע סירב להעביר כספים לחברה מחד, ומאידך סירב גם לשתף פעולה עם הנתבעים לצורך מציאת משקיע אחר.

עם זאת, קיבלה השופטת את תביעתו של גלר, בכל הנוגע להלוואות אישיות בסכום כולל של 434 אלף דולר שנתן לאילן שטרק ויצחק עומר ממייסדי "אין ספיי אייר" ושאותם דרש לקבל בחזרה. לאור תוצאת המשפט חייבה השופטת את גלר לשלם לשאת בהוצאות המשפט של הנתבעים בסכום כולל של 750 אלף שקל .

קבוצת LR שבבעלות רועי בן ימי ועמי לוסטיג נוסדה ב-1985 ופועלת בתחומי אנרגיה, תקשורת, תשתיות ותכנון והקמה של התיישבויות חקלאיות תעשייתיות באזורים כפריים במדינות מתפתחות.

"אין ספיי אייר" יוצגה בידי עוה"ד זוהר לנדה, נועה הבדלה וגל ליפשיץ ממשרד ברנע, קבוצת LR בידי עו"ד ירון אלחנני ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'.