כחלון: "הרפורמה הבאה הנדרשת היא בתחום הדיור"

השר לשעבר משה כחלון, בכנס מסחר על הבר של A TRADE שנערך בראשון לציון: "מנהיג חייב שתהיה לו אמונה ולא חשוב מה יגידו או יכתבו עליו בתקשורת. מנהיגות זו אחריות ולא חשוב מה יכתבו עליו בתקשורת"

"מנהיג חייב שתהיה לו אמונה ולא חשוב מה יגידו או יכתבו עליו בתקשורת. מנהיגות זו אחריות ולא חשוב מה יכתבו עליו בתקשורת. מנהיגות זו אחריות ולא יוקרה". כך אמר הערב (ד') השר לשעבר משה כחלון, בכנס מסחר על הבר של A TRADE שנערך בראשון לציון.

כחלון, שהודיע לאחרונה על כוונתו לחזור לחיים הפוליטיים, אמר כי "הרפורמה הבאה הנדרשת היא בתחום הדיור - בשוק הדיור אנו צריכים יותר דירות 3 חדרים. מנהל מקרקעי ישראל משחרר 100 יחידות דיור מתוך 100 שיש לו. בפועל ניגשים 10 קבלנים ורוכשים ב-100. בכדי למקסם מוכרים את ה-100 יח"ד ב-130. בפעם הבאה שמנהל מקרקעי ישראל ישחרר עוד 100 יח"ד הן יימכרו ב-160. כלומר, מנהל מקרקעי ישראל העלה את מחיר הקרקע בכ-60%. אחר כך מתפרסמים נתונים שבתל אביב מחירי הקרקע עלו בכ-430% ומשרד האוצר מופתע, ממה אתה בדיוק מופתע?.

"אני חושב שצריך לבוא ליזמים ולומר 'יש לך 100 יח"ד - מי שבונה דירות 3 חדרים באיכות הטובה ביותר ובזמן הקצר ביותר יקבל את הקרקע במחיר מופחת'. היזמים יעדיפו דירות 3 חדרים ולא 4 או 5 מאחר ויקבלו את הקרקע בזול. הבנייה זה מחולל הצמיחה מספר אחד.

"לגבי ראשי הערים שחוסמים לעיתים בניית 3 חדרים הפתרון לכך הוא הפקעת מתן הרישיון להיתרים ולומר שעושים אאוט סורסינג להיתרים".