תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

טסים לחו"ל? כך תחסכו בשיחות הטלפון הבינלאומיות

שיחות טלפון ברשת האינטרנט מאפשרות לכם לחסוך כסף רב, על אחת כמה וכמה בשיחות מחו"ל ■ איך עושים את זה ולמה צריך לשים לב? כל מה שכדאי לדעת

הייטק סלולארי/ צלם: שאטרסטוק
הייטק סלולארי/ צלם: שאטרסטוק

*** הכתבה בשיתוף בזק

מפתיע לגלות כמה מעט זמן עבר מהימים שבהם התקשרות מחו"ל לארץ היתה כרוכה בעלויות גבוהות. רק לפני פחות מעשור עוד היינו יכולים להגיע לחשבון של כמה מאות שקלים בעבור מספר שיחות עסקיות קצרות. גם לאחר שהפציעו הסמארטפונים בחיינו, חבילת שיחות מחו"ל עדיין אינה זולה ולקח זמן מה עד שהטכנולוגיה למדה לחבר את השיחות הקוליות באופן מושלם עם רשת האינטרנט, ליצירת שיחה חלקה.

אולם כיום, כל אחד יכול לנהל שיחה זורמת ומושלמת, ללא קטיעות וניתוקים, מעל גבי הרשת. מכאן הדרך קצרה ליצירת ממשק נוח לחיוג אינטרנטי המתאים גם לטכנופובים שבינינו, והרי לנו דרך פשוטה לשיחה מכל מקום בעולם (המחובר לרשת) לכל מקום אחר, בעלות של שיחה מקומית או אפילו בחינם.

צעד ראשון - חיבור לרשת

באופן כללי, ניתן להתחבר לאינטרנט בשני אופנים: אינטרנט אלחוטי (Wifi) ואינטרנט סלולרי.

■ אינטרנט אלחוטי: רוב הערים הגדולות בעולם מרושתות כיום בכל פינה. גם אם אין רשת עירונית פתוחה, ניתן למצוא כזו תמיד בבית קפה סמוך. מספר מלונות עדיין גובים תשלום עבור שימוש ברשת בחדר, אולם תמיד ניתן לרדת ללובי ולגלוש על גבי הרשת הציבורית. ה-אינטרנט אלחוטי חזק יותר ומהיר יותר בדרך כלל מהמודם הסלולרי, ומאפשר תקשורת איכותית יותר.

■ גלישה סלולרית: חשוב לציין, כי תקנה חדשה של משרד התקשורת מחייבת את חברות הסלולר לנתק את הגלישה הסלולרית ליוצאים לחו"ל כברירת מחדל, על מנת למנוע גלישה בלתי מכוונת ויקרה. לכן, כדי לגלוש באמצעות הסלולר (ללא צורך בחיבור Wifi), יש לרכוש חבילת גלישה בחו"ל, כאשר כל חברות הסלולר מציעות חבילות אטרקטיביות למדי (פרטים באתרי החברות), או לרכוש כרטיס סים מקומי עם חבילת גלישה במדינה אליה נוסעים (פרטים באתרי חברות הסלולר המקומיות). חלופה זו בדרך כלל מעט זולה יותר, אולם מחייבת שליטה בשפת המקור והתנתקות מהמספר הישראלי שלא ישמש אתכם במקרה והפעלתם סים מקומי.

■ אופציות נוספות הינן שכירת נתב סלולרי לנסיעה (והתחברות אליו באמצעות Wifi) , או להתחבר לאפליקציית ipass, המאפשרת גלישה אלחוטית במיליוני נקודות ברחבי העולם תמורת תשלום קבוע.

ניתן להוריד את אפליקציית Bphone בחינם כאן: למכשירי iOS / אנדרואיד

צעד שני - שיחות על גבי הרשת

אז בחרתם את הדרך שלכם להתחבר לרשת ואתם גולשים באינטרנט. מכאן, עומדות לרשותכם מספר אפליקציות לצורך שיחת טלפון אינטרנטית . להלן מבחר מייצג:

viber הותיקה, מחייבת אמנם הורדת האפליקציה גם מצידו השני של הקו, אולם עדיין זוכה לפופלאריות רבה. אולי זה בגלל שהיא "משלנו", ואולי בגלל מגוון הפיצ'רים שלה הכולל שיחות טלפון, שליחת הודעות טקסט, ומבחר אמוטיקונים משעשעים.

Skype דומה כי אין צורך להציג את השחקן הותיק והחזק הזה. גם הצורך להוריד את האפליקציה משני צידי הקו, ואפילו העלות הסמלית שלו (1 דולר, באייפון בלבד) אינם מפריעים לו לכבוש את לבבות וסמרטפוני העולם. סקייפ מאפשרת לכם לשלוח הודעות ותמונות, לנהל דיון בקבוצות, ואפילו לבדוק האם הנמען קיבל את ההודעה והאם הוא קרא אותה. גם סקייפ מחייבת הורדת האפליקציה משני עברי הקו.

Bphone אפליקציה מבית בזק, המאפשרת לקבל שיחות שמגיעות אל הטלפון הקווי בבית או במשרד ולהתקשר לכל מספר טלפון - קווי או סלולרי, ללא צורך בהורדת האפליקציה מצדו השני. ביפון מתאימה במיוחד לאנשי משפחה המעוניינים בקשר רציף וזול עם הבית, וכן לאנשי עסקים הדורשים קשר כזה עם המשרד. בשל העובדה שאין צורך להוריד את האפליקציה בצד של מקבל השיחה, ניתן באמצעות ביפון להתקשר גם למספרים קוויים מזדמנים כגון נותני שרותים, לקוחות או ספקים. בכדי להשתמש באפליקציה נדרש קו טלפון של בזק, כי האפליקציה היא למעשה שלוחה של קו הטלפון הביתי, כך ששיחה יוצאת מהאפליקציה הינה בעלות של שיחה מקומית בישראל (בהתאם לתנאי המנוי / חבילת הדקות עליה אתם מנויים).

ניתן להוריד את אפליקציית Bphone בחינם כאן: למכשירי iOS / אנדרואיד

מתברר שכיום כל אחד יכול להנות משיחה על גבי הרשת, בעלות נמוכה וללא צורך ברמת שליטה טכנולוגית יוצאת דופן. נסו ותהנו.