וול סטריט ננעלה בירידות חדות; מדד הנאסד"ק צנח בכ-3%

הנאסד"ק רשם את יום המסחר הגרוע ביותר מאז 2011 ■ בכירי הפד: יעד אבטלה של 6.5% אינו מהווה יעד להעלאת ריבית ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות נפלו לשפל של כ-7 שנים ■ אנליסט: ה-S&P 500 יקרוס עד 30%

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') בירידות שערים חדות בהובלת מניות הביוטק והטכנולוגיה, שהובילו את מדד הנאסד"ק לירידה של 3.1%, הירידה החדה ביותר מאז 2011. זאת חרף נתוני מאקרו טובים מהצפי שפורסמו היום ועל רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה. המשקיעים הגיבו בנוסף לפרוטוקולים של פגישת הפד מחודש מארס, שפורסמו אתמול, מהם עולה כי בכירי הבנק טענו כי יעד אבטלה של 6.5% כנקודה בה תעלה הריבית אינו רלוונטי יותר.

בכירי הפדרל ריזרב מסכימים כי שיעור אבטלה של 6.5% כיעד להעלאת ריבית ראשונה הוא כבר לא רלוונטי, כך עולה מפרוטוקולי ישיבת הפדרל ריזרב בחודש מארס, שפורסמו אמש. בשיחת הוועידה שערכו חברי הפד, הם הביעו דאגה מפני השפעה שתהיה לשינוי התחזית על השוק - מה שאכן קרה.

בישיבת הפד האחרונה, נזכיר, הוכרז על צמצום נוסף של היקף רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר, אולם מה שאמרה לאחר מכן יו"ר הפד, ג'נט ילן, טלטל את השווקים. ילן הזכירה לראשונה מסגרת זמן להעלאת הריבית, ואמרה כי ייתכן שתוך 6 חודשים תתרחש ההעלאה הראשונה. בישיבה, כך על פי הפרוטוקול, הבכירים ציינו כי בעתיד יש להתחשב במשתנים נוספים, מלבד שיעור האבטלה, כאשר מיישמים צעדים מקלים.

מן העבר השני של האוקיינוס, יוון אותתה היום כי היא עלתה על מסלול ההתאוששות הכלכלית כאשר חזרה לשוק החוב לאחר 4 שנים של הפסקה. ממשלת יוון מכרה אג"ח, בעיקר לטווח ארוך, בהיקף של כ-3 מיליארד אירו (4.2 מיליארד דולר) בריבית של 4.75%. הביקושים עמדו על יותר מ-20 מיליארד אירו.

שוב קריאת אזהרה מאת בוב ג'נג'ואה (Bob Janjuah) לכל המשקיעים המצדדים בהמשך הראלי בוול סטריט: האנליסט הדובי הוותיק אומר, בראיון לרשת CNBC, כי מדד ה-S&P500 צפוי לטפס עד לכ-1,950 נקודות עד סוף חודש אפריל ולאחר מכן צפוי להתרסק בכ-20% עד 30%. "אני חושב שיש מקום לעליות לעוד חודש בערך, ולאחר מכן יגיע גל ירידות. עדיין יש בשווקים מוד של 'ריסק-און' אבל אנחנו לקראת סופו. התיקון של ינואר הותיר מקום לעוד עליות", אמר ג'נג'ואה.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-5 באפריל, שנפלו לרמה של 300 אלף, שפל של שבע שנים וסימן מובהק לשיפור בשוק העבודה. אנליסטים בשוק ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 320 אלף, לאחר שהנתון של השבוע הקודם עודכן לרמה של 332 אלף.

במקביל פורסמו נתוני מחירי היבוא, שעלו ב-0.6% בחודש מארס, לעומת הצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.2% ולאחר שבחודש פברואר מחירי הביוא עלו ב-0.9%.

הגירעון התקציבי של ארה"ב עמד בחודש מארס על 37 מיליארד דולר, כך לפי נתונים שפרסם היום משרד האוצר האמריקאי. מדובר בירידה של 70 מיליארד דולר בהשוואה לגירעון התקציבי בחודש מארס 2013.

מזומן לחשבון: מניות דיבידנד לוהטות

כאמור, מניות הטכנולוגיה והאינטרנט צנחו בחדות. נציין את אמזון , גוגל , טסלה , פייסבוק ונטפליקס .

Wix‏ הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על 46 מיליון משתמשים בפלטפורמה שלה והמניה קפצה בכ-8%.

מניית eBAY ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא מסכימה למנות דירקטור חיצוני בלתי תלוי, בהתאם לדרישתו של המשקיע קארל אייקן, בתמורה לכך שהוא ייסוג מדרישתו שהחברה תיפרד מחברת PAYPAL שבבעלותה.

חברת Cantor Fitzgerald שידרגה את ההמלצה על מניית טוויטר ל"החזק" במקום המלצה קודמת של "מכירה".

מניית אימפרבה צנחה גם היום לאחר שפרסמה אזהרת רווח.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]