עובד לשעבר בחברת החשמל שחשף כשלים תובע 718 א' ש'

וזה לא הכל: מכתב התביעה עולה, כי בכירים בחברת החשמל הצליחו לגרום לפיטורי העובד גם במקום עבודתו החדש בחברת נתיבי הגז הממשלתית ■ מה הוא עשה שכל-כך הרגיז את הבכירים בחברת החשמל?

בכירים בחברת החשמל התנכלו לחושף שחיתויות בחברה והצליחו להביא לפיטוריו בחברה, ולאחר מכן גם בעבודתו החדשה בחברת נתיבי הגז הממשלתית - כך עולה מכתב תביעה שהגיש העובד, מורן גנוסר. בעקבות פיטוריו מנתג"ז, הגיש גנוסר תביעת פיצויים נגד חברת החשמל בהיקף 718 אלף שקל, באמצעות עו"ד ניר בן חמו וע"וד ערן לאופמן.

לטענת גנוסר, ההתנכלויות כלפיו החלו לאחר שהתריע על כשלים חמורים במערכת ה-DMS, שנרכשה בעלות של מאות מיליוני שקלים, במטרה לצמצם את הפסקות החשמל. גנוסר, שהחל לעבוד בחברת החשמל כקורא מונים ב-2003, הוכשר בחברה כמנתח מערכות מידע ומילא תפקיד מרכזי בהטמעת מערכת ה-DMS.

לטענתו, תוך כדי ההטמעה נחשף לשורה ארוכה של ליקויים וכשלים בתפקוד המערכת, שגרמו לטענתו להתארכות משך הטיפול בתקלות, לסיכון חיי אדם ויציבות מערכת החשמל כולה ולנזק כבד לצרכנים. כפי שנחשף ב"גלובס", בעקבות תלונותיו של גנוסר החליטה רשות החשמל למנות יועץ שיבדוק מדוע חל גידול במספר דקות אי-אספקת החשמל במשק מאז קליטת המערכת.

ואולם, כבר לאחר ששלח לממונים עליו את המכתב הראשון המפרט את הכשלים במערכת השתנה היחס כלפי גנוסר באופן דרמטי. לטענתו, הוא סבל מאיומים והתנכלויות, כולל אירוע של תקיפה פיזית. למרות שהחברה השקיעה בהכשרתו סכום המוערך בכמיליון שקל, פוטר גנוסר מהחברה כחודש לפני תום החוזה שלו, ללא שנערך לו שימוע כדין. גנוסר מצא עבודה בחברת נתיבי הגז, שחברת החשמל היא הלקוחה העיקרית שלה, אך לפי התביעה, גם בעבודתו החדשה סבל מהתנכלויות מצד בכירים בחברת החשמל, שהכפישו אותו באוזני הממונים עליו ובדרך זו סיכלו את קידומו בחברה ובסופו של דבר הצליחו להביא לפיטוריו גם מנתג"ז. בחודש שעבר זומן גנוסר לשימוע ונמסר לו כי הוחלט לפטרו על רקע החמרה במצבה הכלכלי של החברה. ימים ספורים קודם לכן דיווחה נתג"ז על עלייה בהכנסותיה.

מחברת החשמל נמסר, כי "החברה דוחה מכל וכל את הטענות. גינוסר סיים את עבודתו כעובד ארעי בחברת החשמל. לצערנו, הוא מצא לנכון להמציא אין סוף סיפורים שהוכחו כחסרי בסיס ורחוקים מהאמת, וזאת על מנת להצטייר כחושף שחיתויות ולהרוויח עוד זמן העסקה למרות סיום החוזה עמו. גנוסר מעולם לא חשף כל מעשה שחיתות בחברת החשמל. חברת החשמל מעולם לא פעלה למניעת העסקה של עובד כלשהו מחוץ לחברה ואנו מוקיעים מכל וכל התנהלות כזאת, באשר היא. כל שאר הטענות יתבררו בביהמ"ש".

מחברת נתג"ז נמסר בתגובה: "במסגרת דיונים שערכה החברה עם רשות הגז הטבעי בחודשים האחרונים, החליטה הרשות להקטין חלק מעלויות התפעול של החברה. לאור החלטה זו החברה בוחנת דרכים לצמצום העלויות, כמצופה מחברה עסקית.פיטורי העובד נעשו כחלק מצמצום עלויות זה, כאשר במסגרתו אף הקפיאה החברה גיוס מתוכנן של עובדים נוספים. חברת החשמל, או כל לקוח אחר של החברה לצורך הדיון, מעולם לא היה מעורב בשיקולי כ"א או שיקולים אחרים אשר אינם מעניינו, והחברה מקפידה קלה כחמורה על התנהלות עסקית ועניינית מול לקוחותיה ומול עובדיה כאחד".