משרד הבריאות השמיד בשר ועוף ברמי לוי וב-YOU

משרד הבריאות ערך ביקורת בסניף רשת רמי לוי שיווק השקמה בנשר, וכן בסניף YOU של מגה ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה ■ במהלך הביקורת נמצאו מוצרי בשר אינם ראויים למאכל אדם שפג תוקפם ומשרד הבריאות הורה להשמידם

משרד הבריאות הורה היום (ה') על השמדת בשר בסניף רשת רמי לוי שיווק השקמה בנשר, וכן על השמדת עוף בסניף "YOU" של מגה ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה. הסיבה: אינם ראויים למאכל אדם.

ממשרד הבריאות נמסר כי ביום ראשון השבוע ערכה לשכת הבריאות מחוז חיפה ביקורת בסניף רמי לוי הפועל בדרך השלום 13 בנשר. במהלך הביקורת נמצאו מוצרי בשר שלא אוחסנו בתנאים נאותים, ללא סימון ואינם ראויים למאכל אדם. בהוראת הרופא הוטרינר של לשכת בריאות מחוזית חיפה הושמדו 22 ק"ג בשר.

בנוסף, ביום שלישי השבוע נערכה ביקורת דומה בסניף "YOU" של רשת מגה (פורמט הדיסקאונט החדש של הרשת) שברחוב חלוצי התעשיה 71 בחיפה. במהלך הביקורת נמצאו מוצרי בשר אינם ראויים למאכל אדם ופג תוקפם. בהוראת הרופא הווטרינר של מחוז חיפה בלשכת בריאות מחוזית חיפה הושמדו 460 ק"ג חזה עוף.

ממשרד הבריאות מסר בנוסף כי הטיפול במוצרי מזון, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור. וכי משרד הבריאות ימשיך לנקוט צעדי אכיפה לרבות צעדים משפטיים כנגד עסקי המזון.

רמי לוי, בעל השליטה ברשת, אמר בתגובה "אני לא יודע על המקרה. התקשרתי למנהל החנות והוא אומר שהוא לא יודע במה מדובר אז מבחינתי זה לא היה ולא נברא".

ארז דהבני, בעל חברת בלדי המפעילה את האיטליז ברשת רמי לוי, אמר בתגובה: "חתיכות הבשר לא היו לרוחו של הווטרינר. היו במגש כמה נתחים והבעיה שלא הייתה סימון לכל נתח אלא לכל המגש. לא הייתה בעיה של פגות תוקף. באופן טבעי, כשרוצים להשמיד משהו, הוא בחזקת לא ראוי למאכל אדם".

ממגה נמסר בתגובה: "רשת מגה שומרת על סטנדרטים תברואתיים מחמירים ומקפידה על איכות וטריות מוצריה, ומוצרי הבשר בכלל זה בהתאם להנחיות ונהלי משרד הבריאות. מוצרי הבשר שנמצאו בביקורת זוהו כפגי תוקף על ידי הנהלת הסניף, והיו מיועדים להשמדה בהתאם לנהלי הרשת".