וול סטריט ננעלה בירידות בצל הורדת תחזיות הרווחים

אנליסטים בוול סטריט מסבירים: תחזיות הצמיחה הונמכו בחדות ומכפילי הרווח היו גבוהים - במיוחד בנאסד"ק ■ גולדמן זאקס: האנליסטים מורידים את התחזיות עבור רווחי החברות בשיעור חד יחסית בהשוואה ל-3 החודשים האחרונים

המסחר בוול סטריט התנהל גם היום (ו') בירידות שערים, בהמשך למפולת שנרשמה אמש כאשר מדד הנאסד"ק ירד מעל ל-3% - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2011. בוול סטריט מסבירים כי הסיבה לתיקון היא ההורדה הדרמטית של תחזיות הצמיחה עבור רווחי החברות, מה שאומר שהמכפילים בשוק היו גבוהים מדי - בייחוד במניות הטכנולוגיה - ועל כן מתבצעת כעת התאמה מחדש של מחירי המניות לתחזיות הצמיחה החדשות. הדאו ג'ונס איבד השבוע 2.3% מערכו.

"אנחנו נראה רווחים יפים מצד החברות אבל באופן כללי הרווחים לא יהיו מדהימים כפי שהמשקיעים ציפו", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Sturgeon Capital. "שוק המניות יכול להמשיך להיות חזק, אבל לא חזק מאוד".

מריל לינץ' מתריע מתיקון חריף יותר בשווקים שיגיע בסתיו

הנפילה שהחלה בחמישי בערב הפתיעה משקיעים רבים. בוול סטריט מדברים היום על כך שהמכפילים בשוק היו גבוהים מדי בשל ציפיות גבוהות מדי של המשקיעים באשר לרווחי החברות. כעת, אומרים המומחים, מגיע התיקון בשל התאמה של הציפיות. הערכה זו מתאימה למה שקורה בשטח, כלומר לעובדה שמניות הטכנולוגיה יורדות בשיעור חד יותר משאר המניות. מדד הנאסד"ק נסחר במכפיל רווח של 35 - פי 2 ממכפיל של 17 במדד S&P 500.

אנליסטים מעריכים היום כי רווחי החברות הנסחרות במדד S&P 500 יעלו ב-1% בלבד השנה, לעומת צפי לצמיחה של 6.6% בתחילת השנה. הירידה בתחזיות הצמיחה מובילה כעת לתיקון בשוק. בגולדמן זאקס מציינים כי האנליסטים מורידים את התחזיות עבור רווחי החברות בשיעור חד יחסית בהשוואה להורדות שראינו ב-3 החודשים האחרונים. כך, תחזית הרווח הממוצעת עבור החברות ב-S&P 500 ירדה ב-4% עבור רווחי הרבעון הראשון, כלומר נקודת אחוז אחת מעל המקובל.

מוקדם יותר היום פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש אפריל, שעלה ל-82.6 נקודות - שיא שלא נראה מאז יולי, בעוד אנליסטים ציפו ל-80.8 נק'. לפני פתיחת המסחר פורסם מדד המחירים ליצרן שעלה בחודש מארס מעבר לציפיות המוקדמות. המדד רשם עלייה של 0.5% בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 0.1%. (לסיפור המלא)

JP מורגן מעיק על השוק

JP מורגן פתח את עונת הדוחות של הבנקים הגדולים, עם רווח של 1.28 דולר למניה והכנסות של 23.86 מיליארד דולר. זאת, לעומת צפי לרווח של 1.46 דולר למניה על הכנסות של 24.48 מיליארד דולר. מנגד, בנק וולס פרגו דיווח על תוצאות טובות יותר מהתחזיות המוקדמות: הבנק הרוויח 5.89 מיליארד דולר ברבעון הראשון לעומת 5.17 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 1.05 דולרים בעוד אנליסטים ציפו ל-97 סנט למניה.

מניות הטכנולוגיה והאינטרנט, שהובילו אמש את הנפילות בוול סטריט, המשיכו לבלוט גם היום. בהקשר זה נציין את אמזון , גוגל , טסלה , פייסבוק ונטפליקס .

גם מניית אימפרבה צנחה אתמול במהלך המסחר לאחר שפרסמה אזהרת רווח.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]