מריל לינץ': חושבים שעכשיו יש תיקון בשווקים? חכו לסתיו

אסטרטג ההשקעות הראשי של מריל לינץ': רכישות האג"ח של הפד יסתיימו בסתיו והשווקים יתחילו לתמחר העלאת ריבית - זה יהיה הזמן לצאת מהשוק

מייקל הרטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי של מריל לינץ' (זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה), טוען כי התיקון החריף בשווקים לא מתרחש עכשיו, אלא יגיע מאוחר יותר - בסתיו.

"הרבה מזומן, מינוף נמוך... שווקים שוריים לא מסתיימים כך. אנו מעריכים כי תיקון עמוק יותר של 10%-15% יגיע בסתיו אחרי שהפדרל ריזרב יסיים את תוכנית רכישות האג"ח והציפיות להעלאת הריבית יתחילו לעלות", כותב הרטנט ללקוחותיו.

אז מה צפוי לנו עד הסתיו? להלן "מפת הדרכים" של הרטנט לשוקי המניות עבור המשך השנה:

■ מאי-אוגוסט: הסטת כספים בחזרה לאפיקים מוטי צמיחה גבוהה, כלומר חזרה לנכסי סיכון כמו מניות. "לצד החששות מהפחתת רכישות האג"ח ע"י הפד וחוסר הרצון של הממשל בסין להשיק תוכנית תמרוץ, אנו מעריכים כי יגבר האמון בצמיחה גבוהה יותר בכלכלת ארה"ב לקראת הקיץ", כותב הרטנט. הוא חוזה צמיחה של 3%-3.5% בכלכלת ארה"ב ב-3 הרבעונים הבאים (בקצב שנתי), כלומר התקופה הארוכה ביותר של צמיחה מעל 3% מאז שנת 2005.

■ ספטמבר: זה השלב שבו התיקון העמוק בשווקים אמור להתחיל. הרטנט ממליץ לבחון היטב את פגישות הפדרל ריזרב ב-17 בספטמבר וב-29 באוקטובר. אלה הפגישות שאמורות לסמן את סופה של ה-QE3 ואז השוק יתחיל לתמחר את העלאת הריבית (הנגידה ג'נט יילן כבר אמרה שהעלאת ריבית ראשונה אמורה להתרחש חצי שנה אחרי תום ה-QE3).

בינתיים, הרטנט ממשיך להחזיק ביעד של 2,000 נקודות עבור ה-S&P 500 השנה. הוא ממשיך להעדיף מניות טכנולוגיה, אנרגיה ותעשייה על פני מניות מענפי התשתיות והטלקום.