סמסונג מעוניינת לנטוש את האנדרואיד

כך עולה ממסמכים פנימיים שהוצגו במשפט הפטנט המתנהל בין הענקית מדרום קוריאה לבין אפל

משפט הפטנט המתנהל בין אפל לסמסונג מספק אוצר יקר ערך של מסמכים פנימיים המאפשר לאנשים מבחוץ לקבל סוף סוף מושג מה חושבת כל אחת מהחברות על המתחרה.

בשבוע שעבר חשפה סמסונג מסמך שחובר בידי צוות מכירות של אפל, שהראה מה חושבת יצרנית האייפון על התחרות שלה עם אנדרואיד, לצד ראיות נוספות ששימשו בחקירה הנגדית.

השבוע חשפה אפל מסמכים שהראו כי מכירות הטאבלטים של סמסונג בשנים האחרונות היו נמוכות בהרבה ממה שגרמה החברה לציבור לחשוב. מסמכים פנימיים שנחשפו אתמול (שישי) מראה מה חושבת סמסונג לא רק על עצמה ועל אפל, אלא גם על התחרות מצדן של יצרניות מכשירי אנדרואיד אחרות, ואפילו גוגל.

להלן הקטעים שצריכים לעניין אתכם: באופן כלל לא מפתיע, הדאגה העיקרית של סמסונג הייתה להאט את הצמיחה המהירה של אפל. כאשר מכירות האייפון צומחות בעשרות מיליונים בכל שנה, סמסונג כתבה, כי: "ההצלחה העתידית תלויה בבלימת אפל". סמסונג לא ראתה ב-HTC וביצרניות מכשירי אנדרואיד אחרות בנות ברית. המסמכים מתייחסים להצלחתה של HTC בהשקות בקרב ספקיות גדולות.

סמסונג ציינה כי הבעיות הפנימיות הגדולות ביותר שלה הן מותג חלש ואיכות נמוכה. כדי להדגיש זאת, מציינים המסמכים כי הסבירות שהספקיות יפנו לקוחות למכשירים של אפל גדולה פי שלושה מהסבירות שיפנו אותם למכשירי גלקסי, וכי יותר מ-30 השקות של מכשירי סמסונג נדחו ב-2011 בלבד.

בעוד שמכשירי גלקסי של סמסונג זכו לבולטות הודות למערכת אנדרואיד, החברה מתכננת זה שנים לנטוש את הפלטפורמה לטובת מערכת הפעלה שלה עצמה, ברגע שתוכל. לנקודה זו יכולה להיות השפעה עצומה על שוק הסמארטפונים. סמסונג מוכרת מכשירים וגורפת רווחים יותר מכל חברה אחרת במרחב האנדרואיד, ואם יש חברה שמסוגלת לפתח תחרות לאנדרואיד ול-iOS, סמסונג היא החברה עם המשאבים והמכירות שמתאימים לכך.

עד כה הביאה סמסונג את מערכת ההפעלה Tizen שלה, המבוססת על קוד פתוח, רק לאבות-טיפוס ולשעונים חכמים. יהיה מעניין לראות האם הענקית מקוריאה הדרומית תנסה להשיג את גוגל בשנים הקרובות. המשוכה הגדולה ביותר שעליה תצטרך להתגבר היא זמינות אפליקציות. עד כה נראה כי המשתמשים נזהרים מלעבור לפלטפורמות חדשות עם מבחר מצומצם יותר של אפליקציות.