ערוץ 1 מציע למכירה את משחקי המונדיאל במחיר מופחת

יצא במכרז נוסף למכירת חבילה ממשחקי גביע העולם בברזיל; הפחית בין 50 ל-100 אלף שקל למשחק, בהשוואה למכרז הקודם שאליו לא הוגשו הצעות

חודשיים לפני בעיטת הפתיחה של טורניר גביע העולם בכדורגל, יוצא ערוץ 1 במכרז נוסף בניסיון למכור חלק מזכויות השידור של המשחקים. הפעם, במחיר נמוך יותר בהשוואה למכרז הקודם שנסגר לפני חודש אליו לא הוגשו הצעות.

גם במסגרת המכרז הנוכחי מציעה רשות השידור למכירה חבילה הכוללת בין 8 ל-14 משחקים (לא פחות מ-8 משחקים ולא יותר מ-14) מתוך 64 המשחקים שברשותה. גם הפעם ההצעה מיועדת לזכיינים המשדרים בערוצים פתוחים בלבד, מה שהופך את העסקה רלוונטית לערוצים 2, 9, 10 וערוץ הספורט.

בכמה אטרקטיבית הפעם ההצעה? במכרז הנוכחי קיזזה רשות השידור בין 50 ל-100 אלף שקל למשחק, בהשוואה לסכום שדרשה במכרז הקודם. עבור רכישת משחק משלב הבתים דורשת הרשות כעת מחיר מינימום של 450 אלף שקל (500 אלף שקל במכרז הקודם), עבור משחק בשמינית 550 אלף שקל (לעומת 600 אלף), והמחיר הנדרש למשחק רבע גמר עומד על מינימום של 600 אלף שקל (700 אלף שקל במכרז הקודם).

הרכב החבילה שערוץ 1 יאפשר לרכוש כוללת משחקים משלב הבתים, מקסימום שני משחקים משמינית הגמר ומקסימום משחק אחד מרבע הגמר, ובנוסף את המשחק על מקומות 3-4. עבור חבילה מקסימלית של 14 משחקים, הכוללים משחקים משלב הבתים, שני משחקים משמינית הגמר, משחק אחד מרבע הגמר - יידרש הזכיין הפוטנציאלי להעמיד הצעה שלא תפחת מ-6.65 מיליון שקל, לעומת 7.4 מיליון שקל במכרז הקודם.

במקרה שזכיין יהיה מעוניין לצרף לעסקה גם את זכויות ה-HD של המשחקים אותם רכש (רלוונטי כיום רק לערוץ הספורט) - הוא יידרש להוסיף 600 אלף שקל.

רשות השידור החריגה שבעה משחקים אותם לא ניתן לרכוש בשום מקרה משלב הבתים: ברזיל-קרואטיה, ספרד-הולנד, אנגליה-איטליה, ארגנטינה-בוסניה, ברזיל-מקסיקו, אורוגוואי-אנגליה, איטליה-אורוגוואי.

בשל קוצר הזמן, הלכה רשות השידור על מכרז בזק בן 11 ימים והוא ייסגר ב-22 בחודש.

מונדיאל 2014 ייפתח ב-12 ביוני. הוא יסתיים עם הגמר במראקנה בריו דה ז'ניירו ב-13 ביולי.