הביזנס החדש של אתלטיקו מדריד

בתוך מאבקי האליפות והצ'מפיונס ליג, מוליכת הליגה הספרדית התפנתה לרכוש זיכיון על קבוצת כדורגל בליגה החדשה שתוקם בהודו

אתלטיקו מדריד בדרך לעונה היסטורית על המגרש, ובמקביל מנסה למנף את ההצלחה להשקעות גם מחוץ למגרש. מוליכת הליגה הספרדית תהפוך לבעלים של אחת מקבוצות הכדורגל בליגת הכדורגל ההודית ISL (קיצור של Indian Super League).

מדובר במיזם עסקי חדש שייצא בסוף השנה לדרך, במסגרתו תוקם ליגה בת שמונה קבוצות כדורגל. אתלטיקו זכתה בזיכיון להפעיל את אחת הקבוצות ל-10 השנים הבאות, כאשר על פי הערכות כל אחת מההצעות הזוכות תשלם כ-25 מיליון דולר עבור הזיכיון. זוכה נוסף בזיכיון להפעלת קבוצה הוא כוכב הקריקט ההודי סאצ'ין טנדולקר.

הקבוצות ישחקו בשמונה ערים ברחבי הודו - בנגלור, דלהי, גואה, גווהאטי, קוצ'י, קולקטה, מומבאי ופונה. אתלטיקו זכתה בזיכיון להפעלת הקבוצה שתשחק בקולקטה. הליגה תשוחק על-פני שלושה חודשים בשנה, בין ספטמבר לדצמבר.

הליגה החדשה נחשבת למיזם עסקי בעל פוטנציאל גדול, בעיקר בגלל כמות האוכלוסיה המרוכזת בהודו והפונטציאל הגדול לענף שעדיין רדום במדינה.

הבעלות על הליגה מתחלקת בין שלושה גופים באופן שווה - המיליארדר ההודי מוקאש אמבאני; רשת סטאר אינדיה שבבעלות טייקון התקשורת רופרט מרדוק; וסוכנות הספורט IMG. המיזם דומה לליגת הקריקט ההודית הבינלאומית (Indian Premier League) שהוקמה ב-2008, ושהפכה להצלחה כלכלית, עם זכויות שידור שנמכרו לעשר שנים לערוץ השידור של חברת סוני (סוני אנטרטיינמנט טלוויז'ן) עבור 1.4 מיליארד דולר.

המטרה המוצהרת של המארגנים היא להעלות את הפופולריות של הכדורגל בהודו, ולסייע לנבחרת להעפיל לטורניר גביע העולם ב-2026.