הותר לפרסום: איציק לוזון מואשם במעורבות בתיק הסחיטה

מנכ"ל קבוצת הכדורגל של מכבי פ"ת ואחיו של יו"ר ההתאחדות אבי לוזון הוא אחד מנאשמי פרשת הסחיטה באיומים "שותף סמוי", אותה הוביל העבריין איתן חייא

הותר לפרסום: איציק לוזון, מנכ"ל קבוצת הכדורגל של מכבי פתח-תקווה ואחיו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, הוא איש הכדורגל המואשם במעורבות בפרשת הסחיטה באיומים שביצע העבריין איתן חייא.

לוזון הוא אחד מ-16 נאשמי פרשת הסחיטה באיומים המכונה פרשת "שותף סמוי". בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד העבריין איתן חייא ו-15 נאשמים נוספים, בהם לוזון, אשר חושף תעשייה של עשרות מיליוני שקלים הכוללת איומים, השתלטות על נכסים, בתי עסק ונדל"ן. לפי כתב האישום, בין שיטות הסחיטה: שימוש בכלבי תקיפה ואיומים על סף המרפסת במגדל יוקרה.

לוזון מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, ובגניבה. בין היתר מפרט כתב האישום כיצד כחלק ממסכת הסחיטה באיומים, קשר המנכ"ל קשר עם נאשם אחר כדי לפרוץ לביתו של תושב פתח-תקווה, א.א., לקחת מהבית את מפתחות מכוניתו ולגנוב באמצעותם את המכונית.

"לאחר גניבת רכבו של א.א. החזיק המנכ"ל את הרכב במשך מספר ימים ללא הסכמתו של א.א. וכשבוע לאחר מכן העביר אותו לידי אחר", טוענת הפרקליטות. כמו כן מואשם המנכ"ל כי היה מעורב בפריצה למשרדי חברת "קפה הגבעה" בקיבוץ גבעת השלושה.

לווזן הוא, כאמור, רק אחד מ-16 נאשמים שהיו מעורבים לפי האישום במסכת האיומים, שנראה כאילו נלקחה מסרט. הפרשה נחשפה על-ידי שני אנשי עסקים שהפכו לעדי מדינה.

לטענת הפרקליטות, הנאשם המרכזי, חייא, הצטרף כשותף סמוי לבתי עסק ולאט-לאט הרחיב את אחוזי הבעלות שלו, תוך כדי שהוא מטיל אימה ומשתמש באלימות.

לפי הנטען, בין היתר הלווה חייא כספים, אותם כינה השקעות, לבעלי עסקים וסחט סכומי-עתק גם לאחר כיסוי החוב. לטענת הפרקליטות, את "ההשקעה" היה מחזיר בשיטות אלימות.

לפי הנטען, הוא נהג להזמין אנשים לביתו במגדל היוקרה סמוך לדרך נמיר, שבה היו שני כלבי תקיפה, ולאחר שהנסחט היה עולה אל הבית היו, לפי האישום, "חייליו" של חייא מוציאים אותו אל המרפסת ומורים לו לשלם את החוב.

פרקליטו של לוזון, עו"ד אבי חימי, מסר בתגובה כי "מרשנו, מר לוזון, ביקש היום להסיר את איסור הפרסום על שמו. ידיו נקיות וללא רבב. חלקו בפרשה מינורי, וכל חטאו שסייע לחברו שהיה במצוקה. יש לנו אמון בבית המשפט, ושם, ורק שם, יוכיח לוזון את חפותו".