נעילה שלילית בבורסה; מודיעין זינקה 15%, הבנקים ירדו

וול סטריט עלתה עד 1.3%, החוזים שליליים ■ מגמה שלילית באירופה על רקע עלייה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה ■ מניות "לוויתן" עמדו במוקד ■ רציו נכנסת לשותפות מודיעין ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-562 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ה') בירידות שערים במחזור דליל על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ונעילה חיובית בוול סטריט אמש. בשעה זו החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים על פתיחה שלילית, כאשר החרפה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה מעיבה על השווקים. מחזור המסחר נותר דליל והסתכם בכ-562 מיליון שקל.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות בשיעור מירבי של 1.3%, על רקע נאומה האופטימי של יו"ר הפד ג'נט ילן שאמרה כי הבנק המרכזי נשאר נחוש לתמוך בכלכלה ובשווקים ככל שיידרש. גם נתוני מאקרו שעקפו ברובם את תחזיות האנליסטים תמכו במסחר.

בורסות אסיה נסחרו הבוקר במגמה מעורבת בהמשך לנעילה החיובית בוול סטריט. המשקיעים בוחנים את נתוני המאקרו בארה"ב ובסין, שרובם הצביעו על שיפור בפעילות הכלכלית: בארה"ב התחלות הבנייה עלו במארס בקצב המהיר ביותר מזה 3 חודשים אך מעט מתחת לצפי; התפוקה התעשייתית עלתה במארס מעל הצפי בשוק; וספר הבז' הצביע על שיפור בפעילות הכלכלית ב-10 מתוך 12 מחוזות הפד'.

בסין פורסם היום כי ההשקעות מחוץ הסתכמו במארס ב-12.24 מיליארד דולר, ירידה של 1.5% לעומת אשתקד, אך עלייה של 44% לעומת החודש הקודם.

החרפה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה. יותר מ-300 פרו רוסים תקפו הלילה את הבסיס הצבאי בחצי האי קרים ו-3 מהם נהרגו. זאת כאשר היום צפויים להיפגש בז'נבה שורה של דיפלומטים רוסים עם עמיתהם ממדינות המערב, בניסיון להגיע לעמק השווה. נשיא רוסיה, פוטין, אמר היום במסיבת עיתונאים כי הוא מקווה שרוסיה לא תיאלץ להשתמש בכוח במטרה להגן על האינטרסים שלה במזרח אוקראינה.

עוד הסדר חוב ענקי בחברת החזקות שקרסה עומד לקרום עור וגידים. הפעם מדובר בחברת הפטרוכימיים של דיויד פדרמן. הסדר החוב כולל שתי חלופות עבור מחזיקי האג"ח. הראשונה מדמה את פירוק החברה, ללא פירוק שלה בפועל, כך שכל מחזיק אג"ח יוכל לקבל את הנתח שלו מנכסי החברה, ללא עלויות פירוק. החלופה השנייה היא להישאר עם החוב, שיכונס לסדרה אחת. פירעון החוב יידחה לשנת 2017, ועד אז לא תשלם החברה למחזיקים ריבית. נכון לסוף מארס, נאמד החוב הפיננסי של הפטרוכימיים בכ-1.98 מיליארד שקל.

שותפויות לוויתן - רציו , דלק קידוחים ואבנר , המשיכו להגיב לדיווחן כי הגישו הצעה לאספקת גז טבעי באמצעות צנרת ממאגר לוויתן לקפריסין. מדובר במכרז לאספקת גז טבעי לקפריסין בהיקף של 0.7 עד 0.95 BCM לשנה, למשך 10 שנים.

בתוך כך, לאחר מו"מ של יותר מחודשיים, רציו הודיעה היום כי היא נכנסת כשותפה רשמית לרישיונות "שרה" ו"מירה". רציו תקבל נתח של 20% מרישיונות החיפוש ותקבל מכל אחת מהשותפות חלק יחסי מהזכויות.

קבוצת דלק ריכזה עניין לאחר שהודיעה היום באופן רשמי כי חתמה על מזכר הבנות למכירת דלק אירופה לקרן ההשקעות הבריטית TDR תמורת 1.7 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)