עוד דריסת רגל לוול-סטריט ב-NBA

מילווקי באקס, הקבוצה החלשה ביותר בליגת הכדורסל, נמכרה תמורת 550 מיליון דולר למשקיעים מוכרים משוק ההון האמריקאי

קבוצת ה-NBA מילווקי באקס מחליפה בוסים, ותעבור לשליטתם של ווסלי אדנס ומארק לאסרי, משקיעים בולטים מוול-סטריט שצברו את מרבית הונם באמצעות קרנות גידור. הצמד הניו-יורקי ישלם 550 מיליון דולר בתמורה לקבלת ההחזקות של הפרנצ'ייז, שיעברו מהרברט קוהל, סנאטור לשעבר בממשל האמריקאי והבעלים של הבאקס מ-1985 (אז רכש את הקבוצה תמורת 18 מיליון דולר בלבד).

במסגרת העסקה, שהשלמתה עדיין כפופה לאישור סופי של הנהלת ה-NBA, התחייבו אדנס ולאסרי לא להעביר את הזיכיון של הבאקס לעיר אחרת. בנוסף, הצמד טוען כי יממן כ-100 מיליון דולר מהעלויות של בניית אולם ביתי חדש לקבוצה במילווקי. החדשות הללו אולי יעודדו מעט את אוהדי הבאקס, שסיימו לפנות בוקר (ה') את עונת ה-NBA שלהם עם המאזן הגרוע ביותר בליגה (67-15). האוהדים גם הדירו רגליהם ממשחקי הבית, וממוצע הקהל של מילווקי השנה, 13,487 צופים לערב - היה הנמוך ביותר ב-NBA.

לאסרי הוא המייסד והמנכ"ל של Avenue Capital Group, והונו מוערך על-ידי מגזין "פורבס" ב-1.7 מיליארד דולר. אדנס הוא ממייסדי חברת ההשקעות Fortress, שנסחרת בבורסה לפי שווי של קרוב ל-3.3 מיליארד דולר.

מילווקי זכתה באליפות אחד בלבד בתולדותיה - בשנת 1971. מבחינת הבעלים החדשים, הנתון הזה חייב להשתנות: "כל אחד מאיתנו בנה 'קבוצות' מאד תחרותיות בעולם העסקי, ואנחנו ניישם את אותה אינטנסיביות ונחישות גם כבעליה של מילווקי באקס", הם מסרו בהודעה משותפת. כצעד ראשון בדרך לשם, הם ודאי יצטרכו להגדיל את שכר השחקנים בקבוצה: על-פי ESPN, מרוויח שחקן בפרנצ'ייז 3.78 מיליון דולר ברוטו בממוצע לעונה - מקום 25 מבין 30 קבוצות ה-NBA.

אדנס ולאסרי הם כמובן לא מומחי וול-סטריט הראשונים שמחליטים להשקיע ב-NBA. ג'ושוע האריס, ממייסדי קרן ההשקעות הפרטית Apollo Global, הוביל קבוצת רכישה שקנתה בשנת 2011 את פילדלפיה 76'. איש פרייווט אקוויטי אחר, טום גורס, רכש באותה שנה את דטרויט פיסטונס. סטפן פאליוקה, מנכ"ל Bain Capital, היה אחד מרוכשי בוסטון סלטיקס ב-2002.