דיווח: אסטון וילה תימכר למשקיעים אמריקאים תמורת 200 מיליון ליש"ט

ה"טלגרף": מיליארדרים מארה"ב מנהלים מו"מ לרכישת קבוצת הפרמיירליג מידיו של רנדי לרנר, שהוציא עליה למעלה מ-300 מיליון ליש"ט מאז 2006

פחות משנה לאחר שפולהאם נמכרה תמורת 190 מיליון ליש"ט למיליארדר האמריקאי סאיד חאן, שרכש את המועדון מידיו של מוחמד אל-פאיד המצרי, קבוצת פרמיירליג נוספת עשויה בקרוב להחליף ידיים: אסטון וילה.

ה"טלגרף" מפרסם כי מספר משקיעים מארה"ב, ביניהם שני מיליארדרים, מנהלים מו"מ מתקדם עם רנדי לרנר, הבוס הנוכחי של המועדון מבירמינגהאם, באשר לרכישה שמוערכת ב-200 מיליון ליש"ט. אותם משקיעים מתכוונים להשקיע כספים רבים נוספים גם בחיזוק סגל השחקנים של וילה. עם זאת, תנאי עיקרי שעומד על הפרק לפני השלמת העסקה הוא הישרדות של וילה בליגה הבכירה באנגליה, שתבטיח הכנסות של מינימום 40 מיליון ליש"ט מזכויות שידור בעונה הבאה, ותשאיר את המועדון אטרקטיבי מבחינת ספונסרים ומפרסמים. וילה מדורגת כרגע במקום ה-14 בפרמיירליג, במרחק ארבע נקודות מהקו האדום.

לרנר, 52, הוא מיליארדר אמריקאי שהרוויח את מרבית הונו מניהול גוף השקעות ומחברת כרטיסי אשראי שהוריש לו אביו המנוח. עד שמכר אותה בשנת 2012 הוא החזיק, מלבד וילה, גם בקבוצת ה-NFL קליבלנד בראונס. על-פי "הטלגרף", מאז נכנס לעסקי הכדורגל האנגלי, הוא השקיע 62.6 מיליון ליש"ט ברכישת המועדון, ועוד 250 מיליון ליש"ט לכיסוי הפסדי הקבוצה. בדוחות האחרונים שלה, לעונת 2012/13, דיווחה וילה על הפסדים של 51.8 מיליון ליש"ט.

תהליך ה"אמריקניזציה" של הפרמיירליג, שלרנר היה שותף לו, הוא לא דבר חדש: הליגה נהנית כבר שנים ארוכות מהשקעות מאסיביות מצד אנשי עסקים מארה"ב. מלבד פולהאם ואסטון וילה כאמור, גם הבעלים של ארסנל הוא אמריקאי (סטן קרונקי), של מנצ'סטר יונייטד (משפחת גלייזר), ליברפול (חברת Fenway Sports Group) וסנדרלנד (אליס שורט).