צ'רלי אבוטבול הובא למנוחות: "התאבדות? המשטרה המציאה"

אדם, בנו של צ'רלי אבוטבול, בתום ההלוויה: "כל עניין ההתאבדות - המצאה של המשטרה" ■ אמש נמצא אבוטבול בביתו בנתניה כשהוא ירוי בפלג גופו העליון

מאות קרובים ובני משפחה ליוו היום (ו') בצהריים למנוחות את ראש ארגון הפשע צ'רלי אבוטבול, שנמצא אתמול ללא רוח חיים בביתו, במה שהוגדר כחשד להתאבדות. בהלווייתו, שהתקיימה בבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה, לא נראו דמויות מוכרות מהעולם התחתון.

"אבא שלי היה האבא הכי טוב בעולם", אמר לחדשות 2 Online גיל אבוטבול, אחד מחמשת בניו של צ'רלי. "הוא היה הכי חזק ואהב לעזור ולתמוך בכולם".

גיל הביע ספק בעמדת המשטרה, לפיה אביו התאבד. "כל עניין ההתאבדות הוא המצאה של המשטרה", אמר. "אבא היה במצב-רוח טוב. אני מאמין שהכול היה טעות, שהוא שיחק עם הנשק או ניסה לנקות אותו".

"אנחנו רחוקים מלהיות משפחת פשע", הוסיף בן אחר, אדם.

זמן קצר לפני ההלוויה בבית העלמין בשכונת ותיקים בנתניה, דחה בית המשפט המחוזי בנצרת את בקשתם של אביב ופרנסואה אבוטבול, בניו של צ'רלי המרצים עונשי מאסר, להשתתף בהלוויה. "בושה וחרפה שלא נותנים להם לעלות לקבר", אמרה לחדשות 2 Online יאנה אבוטבול, אשתו של פרנסואה.

"לא תיארתי לעצמי שככה הוא יילך"

ההחלטה שלא לאפשר לפרנסואה ואביב אבוטבול להשתתף בהלוויה התקבלה עקב עמדת המשטרה ושירות בתי הסוהר, שנימקו את עמדתם בטענה כי קיים חשש לשלום הציבור וכי לא יוכלו לאבטח את האירוע. עם זאת, במהלך ה-30 יוצאו השניים במועדים נפרדים על מנת לעלות לקבר אביהם.

עו"ד משה שרמן, שמייצג את השניים, אמר כי ההחלטה מגדילה את הצער של השניים. "שירות בתי הסוהר עשה לעצמו חיים קלים, והתחושה אינה טובה. אנחנו חושבים שזה לא הומני. הילדים מרגישים מאוד לא טוב, וכאשר אחד מהם מרצה מאסר עולם - המכה היא כפולה", ציין.

עו"ד רן תגר, שייצג את אבוטבול במספר הליכים בשנה האחרונה, נדהם לנוכח הידיעה על מציאת גופתו אתמול. "לא תיארתי לעצמי שככה הוא יגמור", הוא סיפר לחדשות 2 Online. "הוא היה אדם מאוד כריזמטי, חזק, שקט, סמכותי ושקול. אתה לא מתאר לך שאדם כזה יעשה לעצמו דבר כזה".

השניים שוחחו רק לפני מספר ימים - אך חוץ מלאחל חג שמח ולשוחח על מספר עניינים משפטיים - אבוטבול, לטענת עורך הדין תגר לא שיתף אותו בתחושותיו. "צר לי ועצוב לי שהוא הלך לא חשבתי שככה ייגמר", הוא ציין.

"אין מצב שהוא התאבד"

מקורביו של צ'רלי אבוטבול התקשו לקבל את העובדה שאכן ראש ארגון הפשע התאבד. אחד מהאנשים המקורבים לו ביותר אמר לחדשות 2 Online: "רק לפני כמה שבועות הוא התקשר אליי, שוחחנו, הוא היה שמח על ההתקדמות המשמעותית במשפטו ועל כך שעורכי דינו הצליחו להגיע להסכם. הוא היה במצב-רוח מרומם", סיפר.

"בן אדם עם גאווה כמו שלו? אין מצב שהוא התאבד", סיפר שותפו לעסק בשיחה עם חדשות 2 Online. "רק בערב החג דיברנו. גם היום הוא התקשר אליי ואמר לי שהכול בסדר. אני מתקשה להאמין", הוסיף.

המשטרה ביקשה לבצע ניתוח בגופה, למרות ההערכה המובילה לפיה מדובר כנראה בהתאבדות. המשפחה התנגדה בתחילה לאפשר לנתח את הגופה. לאחר מפקד תחנת נתניה, נצ"מ רון תורג'מן, שוחח עמם אישית והסביר להם מדוע עליהם להסכים לביצוע הנתיחה, נעתרו בני המשפחה לבקשתו.