וול סטריט נעלה יום חמישי ברציפות של עליות; טבע עלתה

חברת הטלוויזיה באינטרנט דיווחה על רווח של 86 סנט למניה ברבעון, לעומת תחזית ל-81 סנט ■ המשקיעים הגיבו לדוחות הכספיים החיוביים שפורסמו היום, ומדד S&P 500 השלים את מהלך העליות הארוך ביותר מאז אוקטובר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים זה היום החמישי ברציפות. זהו מהלך העליות הממושך ביותר של מדד S&P 500 מאז חודש אוקטובר 2013, כתגובה לכך שרווחי החברות משתפרים.

במסחר באג"ח של ארצות הברית נרשמו עליות והתשואה על אג"ח אמריקני ל-10 שנים ירדה במהלך המסחר, לאחר שעלתה ביום המסחר האחרון לשיא של שבועיים. במקביל, הזהב נחלש בכ-0.6% לרמה של 1,286 דולר לאונקיה. כמו כן, הרובל צנח בעקבות התנגשויות אלימות באוקראינה.

מוקדם יותר במהלך היום התנהל המסחר בתנודתיות, תוך מגמה מעורבת. שבוע המסחר בוול סטריט נפתח (ב') בעליות, על רקע דוחות כספיים שפורסמו לפני המסחר, והיכו את התחזיות. לאחר סוף שבוע ארוך בארה"ב (ביום שישי לא התקיים מסחר לרגל חופשת 'יום שישי הטוב') חזרו היום הסוחרים לפעולה בחלק מהבורסות באסיה ובארה"ב. יום המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת (ב'). מחזורי המסחר היו דלילים בשעה שהבורסות באוסטרליה, ניו זילנד והונג קונג סגורות לרגל חג האיסטר. גם בבורסות המרכזיות של אירופה לא התקיים היום מסחר.

ביפן דווח היום כי הגירעון המסחרי התרחב בחודש מארס, על רקע גידול של 18.1% בייבוא, לעומת חודש מארס 2013. הגירעון בחודש הקודם הוכפל פי 4 לרמה של כ-14.1 מיליארד דולר, גבוה בכ-25% מתחזיות האנליסטים והכלכלנים. הייצוא היפני גדל בחודש מארס ב-1.8% בלבד לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 6.5% בעוד הייבוא, כאמור, זינק בכ-18%.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסם ב-15:00 נתון הפעילות הכלכלית של הפדרל ריזרב של שיקגו. הנתון צנח בחודש מארס ל-0.2 מרמה של 0.53 בפברואר.

ב-17:00 התפרסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש מארס, שרשם עלייה של 0.8%.

נטפליקס הכתה את התחזיות

לפני המסחר פורסמו דוחות האסברו והאליברטון . חברת ההנדסה האליברטון דיווחה על מעבר לרווח ברבעון הראשון של 2014, לאחר הפסד ברבעון המקביל של 2013, שבו סבלה החברה מהליכים משפטיים בעקבות אסון דיפווטר הורייזן ב-2010. החברה אף הציגה עלייה בהכנסות, שעלו על התחזיות.

יצרנית הצעצועים האסברו עברה אף היא מהפסד לרווח, שעלה על התחזיות, אם כי רשמה ירידה בהכנסותיה.

חברה נוספת שפרסמה דוחות היא קימברלי-קלארק , שדיווחה על רווח של 1.48 סנט למניה, מעט מעל לציפיות של 1.47 סנט.

מניית יצרנית השבבים AMD זינקה היום, בעקבות פרסום הדוחות ביום חמישי.

היום לאחר סיום המסחר דיווחה נטפליקס על רווח של 53 מיליון דולר, או 86 סנט למניה ברבעון הראשון של 2014, על מחזור הכנסות של 1.27 מיליארד דולר. ברבעון המקביל ב-2013 הרוויחה נטפליקס 5 סנטים למניה, על מחזור הכנסות של 1.02 מיליארד דולר. החברה דיווחה כי הוסיפה 2.25 מיליון מנויי וידיאו באינטרנט בארה"ב, בהתאם לתחזיותיה.

מחר לפני הפתיחה צפויה AT&T לדווח על רווח של 70 סנט למניה ומקדונלד'ס על רווח של 1.24 דולר למניה.

ביום רביעי תדווח אפל לאחר סיום המסחר, כשהצפי הוא לרווח של 10.17 דולר למניה ברבעון. גם פייסבוק צפויה לדווח באותו יום לאחר הסגירה, והאנליסטים המכסים אותה צופים רווח של 24 סנט למניה ברבעון.

ענקית התרופות האמריקאית פייזר פנתה למתחרתה הבריטית אסטרה זנקה בהצעה לרכוש אותה תמורת 60 מיליארד פאונד (101 מיליארד דולר), כך דיווח הסאנדיי טיימס אתמול. העיתון מצטט בנקאי השקעות בכירים ומקורות בענף, שלפיהם התקיימו שיחות בלתי רשמיות בנוגע לעסקה בין החברות, אולם כרגע לא צפויות שיחות נוספות, לאחר שאסטרה זנקה התנגדה להצעה.

הפסד זמני לטבע. נשיא בית המשפט העליון בארה"ב ג'ון רוברטס הודיע בסוף השבוע כי הוא דוחה את הבקשה של טבע להוציא צו עיכוב זמני לשיווק הגרסאות הגנריות של הקופקסון, תרופת הדגל של החברה. ההחלטה היא ניצחון לשלושת המתחרות הגדולות של טבע , מיילן, מומנטה וסנדוז, המפתחות גרסאות גנריות לקופקסון.