קטאר תצמצם את כמות האצטדיונים למונדיאל

במקום 12 אצטדיונים שתוכננו בהצעה שהוגשה לפיפ"א עבור הגביע העולמי ב-2022, ייבנו שמונה בלבד; עלות האצטדיונים מוערכת ב-4 מיליארד דולר

קטאר תצמצם לשמונה את כמות האצטדיונים שהיא מתכוונת לבנות לקראת אירוח המונדיאל בשנת 2022. כך מפרסמת סוכנות "בלומברג".

הקטארים, שזכו לפני ארבע שנים בהצבעת פיפ"א בזכות לארח את הטורניר, התכוונו במקור לבנות 12 אצטדיונים לטובת המשחקים - תשעה אצטדיונים חדשים ועוד שלושה שיעברו הריסה ובנייה מחדש.

הקטארים מנהלים מו"מ עם פיפ"א על הקטנת כמות האצטדיונים כבר למעלה מחצי שנה. לא ברור אם הסיבה היא ניסיון להקטין את ההוצאות, שמרכיב האצטדיונים בהן הוא יחסית מזערי.

לפי "בלומברג", הקטארים מתכוונים להשקיע 200 מיליארד דולר בתשתיות עד אירוח הטורניר, מתוך זה 34 מיליארד דולר במערכת רכבות (רגילות ותחתיות), 17 מיליארד דולר בשדה תעופה חדש ו-7 מיליארד דולר בנמל. עלות האצטדיונים מוערכת ב-4 מיליארד דולר. בנוסף התחייבה הוועדה המארגנת של המשחקים על בנייה של 92 מתחמי אימונים לקראת הטורניר.

כזכור, הקטארים עדיין ממתינים להחלטת פיפ"א על המועד המדויק שבו יתקיים הטורניר, שעשוי להיות משוחק בחודשי החורף בשל החום הכבד השורר במדינה בקיץ. החלטה על הזזת הטורניר לחורף צפויה להקטין את העלויות המתוכננות של הקטארים בבניית מתחמים ממוזגים.