ביקורת "גלובס": מה מציע הסמסונג גלקסי S5 והאם לשדרג?

הגלקסי S5 הוא סמארטפון מוצלח עם מגוון רחב של יכולות. עם זאת, יצאנו עם תחושה קלה של החמצה. החידושים הבולטים - מנגנון טביעות האצבע, חיישן הדופק או המיגון למים - לא עושים את העבודה, אבל עדיין מדובר בסמארטפון טוב מאוד

החודשים הקרובים יהיו עמוסים בהשקות מכשירי דגל של יצרניות הסמארטפונים. הראשונה להשיק בישראל, יחד עם שאר העולם, היא סמסונג, עם הגלקסי S5. מדובר בדגם מרשים עם שלל יכולות, אבל לפחות בינתיים כזה שאולי יתקשה להתחרות בדגמים הצפויים מצד יצרניות כמו סוני, HTC ו-LG. מצד שני, תקציבי השיווק של סמסונג בישראל והפופולריות של המותג גלקסי, מבטיחים לו הצלחה במכירות.

מסך: המסך גדל מעט לעומת ה-S4, ל-5.1 אינץ'. הבדלי איכות בין המסכים לא תמצאו, אבל עדיין מדובר בצג איכותי עם צבעים רוויים, שיודע להתמודד עם אור שמש ישיר.

עיצוב: סמסונג היא מלכת הפלסטיקים, אם זה בטלוויזיות, בטאבלטים וכמובן בסמארטפונים. זה לא דבר רע, אך המראה פחות מרשים ממכשיר שמגיע באריזות אלומיניום. הפעם גב המכשיר עשוי מחומר פלסטיק רך מנוקב בחרירים קטנים. המראה בהחלט יפה יותר מהגרסאות הישנות. המשקל יחסית קל - 145 גרם, והעובי 8.1 מ"מ בלבד, לא ממש מפריע בכיס המכנסיים.

עמידות: בעוד שסוני הפכה במכשירי הדגל שלה את נושא העמידות למים לדבר בסיסי, סמסונג נרתעה מלהתחייב על עמידות דומה עד כה. עכשיו היא מתאמצת קצת יותר, ומכריזה שה-S5 עמיד לרטיבות ואפילו לטבילה זמנית עד מטר בודד למשך כחצי שעה, אבל היא לא ממליצה להיכנס איתו לבריכה.

מצלמה: חיישן 16 מגה פיקסל עם איכות תמונה מוצלחת מאוד, רק בצילום בלילה התוצאות מגורענות. אופציה נחמדה במצלמה היא "מיקוד בררני", המאפשר לצלם שני אובייקטים ולבחור לאחר הצילום את המיקוד - בין אם מדובר באדם מקדימה, מאחורה או שניהם יחדיו. רעיון נחמד שלא תמיד עובד.

חומרה: ה-S5 הוא מכשיר מהיר מאוד שלא מתקשה להפעיל מספר אפליקציות במקביל. המעבד שלו הוא מסוג סנפדרגון 801 עם ארבע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ ושני ג'יגה זיכרון. נפח הזיכרון לאחסון עומד על 16 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד 128 ג'יגה.

הדגם הזה תומך ברשתות דור 4 בסלולר (LTE), דבר שיהיה יעיל כאשר הן יתחילו לעבוד בישראל, ויש לו גם עינית אינפרה אדום לשימוש ביישום שלט רחוק אוניברסלי עבור הטלוויזיה, הממיר והמזגן. זה עובד, וסמסונג אפילו הוסיפה את כפתורי השליטה בעמוד הנעילה של המכשיר.

אפליקציות: לסמסונג יש אפליקציה אחת משמעותית שלאף מתחרה אין בארץ - שירות ה-SmartVOD. נכון שלאפל יש iTunes, אבל היא לא מציעה תוכניות טלוויזיה מקומיות וגם לא מנוי חודשי (30 שקל בסמסונג). אפליקציית ה-VOD של סמסונג מציעה צפייה בסרטי קולנוע (תשלום נפרד של 18 שקל) ובמסגרת המנוי תוכניות של "רשת", קלטות ילדים, כולל דיסני, ספורט והופעות מוזיקה. האפליקציה עובדת על הטלוויזיות החכמות שלה, הטאבלטים והסמארטפונים. מנוי אחד מאפשר לעבוד עם כל המכשירים יחדיו וגם מקבלים מנוי ל-3 חודשים חינם ברכישת הסמארטפון (דרך ייבוא רשמי בלבד: סאני או חברות הסלולר). חבל שבסמסונג לא מרעננים לעיתים תכופות יותר את התוכן.

סוללה: מאז השנה שעברה, אנחנו מתחילים לראות דגמי דגל של היצרניות הגדולות, המציגות סוללות שמחזיקות לפחות יום שלם של שימוש (פרט לאייפון). ה-S5 מתגאה בסוללה בהספק 2,800 מיליאמפר ומצב חדש: "חיסכון מרבי בחשמל". המצב הזה משנה את צבעי המסך לגווני אפור, מגביל את מספר היישומים הפועלים ומשבית תקשורת אינטרנט בעת כיבוי המסך. במצב הזה אפשר להרוויח עוד שעות רבות או ימים של שימוש במכשיר, אבל הוא בעצם מנתק את המשתמש מרוב השימושים שלו במכשיר. הסוללה מספקת קצת יותר מיום של שימוש.

אבטחה: אחד החידושים ב-S5 הוא מנגנון טביעות האצבע, שבא כתגובה לאייפון 5S. אולם בעוד שבאייפון זיהוי האצבע פועל לרוב בפעם הראשונה ובמהירות, בגלקסי החדש מבינים כמה סמסונג רחוקה מאפל. הזיהוי מתבצע ע"י החלקת האצבע על הכפתור, וזה לא עובד טוב. ברוב המקרים המכשיר לא מזהה את האצבע, מה שמונע את פתיחת נעילת הטלפון. זו בעיה במיוחד בזמן נהיגה (לא שאנחנו ממליצים על זה).

ספורט: טרנד הבריאות לא פסח על ה-S5 וסמסונג ממשיכה לשלב בו, בדומה ל-S4, את אפליקציית הבריאות שלה SHealth. יש כאן מד צעדים ויישום שמאפשר להזין פרטים על מזון שנאכל לחישוב הקלוריות היומיות. חבל שסמסונג לא שילבה פרטים על מזון ישראלי. חידוש באפליקציה הוא היכולת למדוד את הדופק באמצעות הנחת האצבע על החיישן הממוקם בגב הסמארטפון. לא תמיד החיישן מצליח לזהות את הדופק וזה דורש ניסיונות נוספים. רעיון נחמד, רק שלא מצאנו לו שימוש.

בשורה התחתונה: הגלקסי S5 הוא סמארטפון מוצלח עם מגוון רחב של יכולות. עם זאת, יצאנו עם תחושה קלה של החמצה. החידושים הבולטים - מנגנון טביעות האצבע, חיישן הדופק או המיגון למים - לא עושים את העבודה. אבל עדיין מדובר בסמארטפון טוב מאוד.

מחיר: המחיר הנמוך ביותר באתר זאפ הוא 3,270 שקל, בחנויות המייבאות את המכשיר ביבוא מקביל. מבחינת יבוא רשמי, המחיר הנמוך ביותר הוא ביו-פון - 3,500 שקל, כשאצל היבואן הרשמי סאני המחיר 3,560 שקל. את המחיר הגבוה ביותר עבור המכשיר תמצאו, באופן לא מפתיע, בחברות הסלולר הגדולות - 3,600 שקל.

ציון: 9.