חילוקי דעות ברשות ההגבלים סביב עסקת "מקור ראשון"

גורמים ברשות מתנגדים לאישור מכירת "מקור ראשון" ל"ישראל היום" ■ הנאמנים: "מקור ראשון" ו"מעריב" יסבלו ממצוקה תזרימית ללא אישור העסקאות בקרוב

הגורמים המקצועיים ברשות ההגבלים העסקיים חלוקים בדעותיהם באשר לעסקת מכירת "מקור ראשון" ל"ישראל היום".

ל"גלובס" נודע כי גורמים בתוך הרשות מתנגדים לאישור העסקה ומבקשים לעצור אותה. אחרים - ולשם ככל הנראה נוטה הרשות - מבקשים לאשרה תחת מגבלות משמעותיות שיגעו באיחוד התכנים האפשרי בין "מקור ראשון" ל"ישראל היום".

הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, עדיין לא הביע עמדתו בעניין, והדיונים עדיין נמשכים. ככל הנראה למכירת אתר האינטרנט nrg ל"ישראל היום" לא תהיה מניעה.

השאלה שעולה כעת היא עד כמה משמעותיות יהיו המגבלות על "ישראל היום" - ואם יהיו משמעותיות, האם יוכלו לסכל את העסקה כולה.

במקרה שלא תאושר עסקת המכירה ל"ישראל היום", ימליץ הממונה על מכירה לקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור, אשר צפוי לקבל לידיו את "מעריב".

אף עסקה זו טעונה את אישור הממונה על ההגבלים, אולם היא לא מצויה תחת מחלוקת וכנראה תאושר.

בתוך כך, הודיעו הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, ועורך הדין של החברות, שלום גולדבלט, כי "מקור ראשון" ו"מעריב" עשויים לסבול ממצוקה תזרימית אם לא יאושרו העסקאות בקרוב מאוד.

זאת, לאחר שקבוצת תכלת, שהתחייבה להעביר 2 מיליון שקל להמשך קיומו של העיתון, השלימה את העברת הכסף והודיעה כי בהתאם להסכם היא מפסיקה לממן את העיתונים, וכי אין בכוונתה להמשיך לממן עיתון שלא יעמוד לרשותה.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה כי "במסגרת פגישה ראשונית בין הצדדים, נציגי רשות ההגבלים העסקיים ניסו ללבן מספר נושאים שעל הפרק, ואין בתוכן הפגישה כדי להעיד על עמדת הרשות. המיזוג נמצא בשלבי בדיקה מתקדמים, ועדיין אין כל החלטה בעניין".