רצח החייל ברעננה: החשוד המרכזי הסגיר את עצמו למשטרה

החשוד המרכזי בדקירתו למוות של החייל יפתח גריידי במועדון ברעננה הסגיר את עצמו היום לידי השוטרים ■ טוען: "לא עשיתי כלום, רואים את זה במצלמות"

החשוד המרכזי בדקירתו למוות של החייל יפתח גריידי (18) במועדון ברעננה הסגיר את עצמו היום (ג') לידי שוטרי תחנת כפר-סבא.

הצעיר, בן 23, הגיע לתחנת המשטרה כשהוא מלווה באביו, חבריו ועורך דינו, והכחיש כי הוא עומד מאחורי המעשה. "לא עשיתי כלום, רואים את זה במצלמות", אמר לכלי התקשורת עם כניסתו לתחנת המשטרה.

אמש (ב') שיגרו במשטרה איום מפורש כלפי החשוד המרכזי שנמלט והסתתר והמליצו לו להסגיר את עצמו במהרה, ולא - יפורסמו שמו ותמונתו באמצעי התקשורת.

יחד עם זאת, במשטרה מאמינים שפריצת דרך בחקירה קרובה, וההערכה היא כי אחיו של החשוד, שנלקח לחקירה, סייע לו להסתתר. בתום תשאולו הוא נעצר.

שני חשודים נוספים נעצרו, ובידי המשטרה 4 צעירים החשודים במעורבות באירוע, שמעצרם הוארך היום.

מפקד מרחב השרון במשטרה, תנ"צ קובי שבתאי, אמר אתמול כי "מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת". לדבריו, "החוקרים אספו את כל מצלמות האבטחה בתוך המועדון ומחוצה לו. יחד עם זאת, נאספה גם מצלמה שתיעדה את הבריחה של החשודים ברצח, ואני מאמין שכבר בקרוב נתקדם בחקירה".

אחד החשודים במעורבות בקטטה - חבר בארגון פשע מוכר

מוקדם יתר היום הובאו בזה אחר זה לבית משפט השלום בפתח-תקווה החשודים האחרים במעורבות בקטטה. אחד מהם, כך התברר, משתייך לאחד מארגוני הפשע המוכרים הפועלים באזור המרכז ונעצר בעבר במסגרת פרשה של סחיטה באיומים של בתי עסק באזור רעננה, הוד-השרון וכפר-סבא.

למרות עברו וגילו המבוגר יחסית (25), הצליח החשוד להיכנס למסיבה בה מרבית הבליינים היו בני 18-19. "כמה אנשים מהחבורה של רעננה הצליחו להיכנס באין מפריע לתוך המועדון וגם לתוך המטבח", סיפר גורם בכיר בחקירה. "עכשיו אנחנו בודקים האם העובדה שחלק מהמעורבים ברצח משתייכים לארגון פשע זה מה שגרם למאבטחים שלא למנוע מהם להיכנס למועדון".

בית המשפט האריך היום את מעצרם של חלק מהחשודים במעורבות בקטטה. מעצרו של שי קלדרון הוארך ב-7 ימים, ומעצרו של מני דבוש הוארך ב-6 ימים. עצור שלישי, ששמו לא הותר לפרסום, יישאר במעצר ל-7 ימים. מעצר החשוד הרביעי הוארך ביומיים.

"אני משתתף בצערכם, באמת זה לא אני, ושלא תדעו עוד צער", פנה דבוש למשפחת הנרצח עם כניסתו לאולם הדיונים. "זה מקרה מאוד עצוב, הוא בסך-הכול בן 18".

דבוש הגיע לדיון כשידו חבושה, כעדות לכך שנפצע, לדבריו, בקטטה.