"עד סוף העולם": המשדר הנצפה ביותר בערוץ 10 מזה שנתיים

654 אלף צופים צפו אמש בתוכנית הריאליטי החדשה של ערוץ 10, שגברה על משחק ליגת האלופות ששודר בערוץ 2 ■ האם ערוץ 10 ישיג כעת משקיע חדש?

ערוץ 10 השיק אתמול (ג') את תוכנית הריאליטי "עד סוף העולם", שזכתה לנתון הצפייה הגבוה ביותר של הערוץ בקרוב לשנתיים האחרונות - מאז גמר "הישרדות" באוגוסט 2012.

על-פי נתוני הצפייה של ליל אמש, זכתה התוכנית לרייטינג ממוצע של 26.6% בקרב משקי-בית יהודיים עם שיא צפייה נקודתי (פיק) של 28.6%. בסך-הכול 654 אלף צופים צפו בתוכנית, במסגרתה זוגות גרושים מתחרים בשורת משימות על מנת לזכות בפרס כספי בעבור ילדיהם המשותפים.

ההחלטה של ערוץ 10 להשיק את התוכנית מיד בתום חופשת חג הפסח אינה מובנת מאליה. מדובר בתקופה ארוכה של צחיחות טלוויזיונית וסף צפייה נמוך במיוחד אשר על בסיסו קשה להשיג נתוני צפייה גבוהים.

עם זאת, לנגד עיני ערוץ 10 עמדו שני שיקולי לוח עקרוניים - האחד העובדה שזכיינית ערוץ 2 רשת רכשה את משחקי ליגת האלופות אתמול וביום שלישי הבא, מה שמבטיח צפייה מוגבלת ביותר מבחינת קהלים בערוץ 2, והחשש להשיק מותג חדש בסמוך למותגי הריאליטי שזכייניות 2 צפויות להשיק בקיץ הקרוב.

המהלך, כאמור, הוכיח את עצמו. במהלך הערב כולו - מיד עם תום מהדורות החדשות - גבר ערוץ 10 על ערוץ 2 אל תוך רצועת הלילה. משחק ליגת האלופות בין אתלטיקו מדריד לצ'לסי, שנחשב לבינוני בלבד, השיג לזכיינית רשת נתוני צפייה פושרים של 16.1% במשקי-בית יהודיים ו-412 אלף צופים. גם התוכניות "היום שהיה", "לילה כלכלי" ומהדורת הלילה של גיא פינס בערוץ 10 גברו על שידורי רשת.

על מנת להתגבר על תקופת הבצורת הטלוויזיונית של החג, השקיע ערוץ 10 בקידום חוץ-מסכי - בשלטי חוצות ובפרסום ברדיו. מרביתו התבסס על הסכמי ברטר, ועל כן למרות הנראות הניכרת הושקעו בו רק כ-300 אלף שקל.

בערב ההשקה שודר בערוץ 10 סך של 34 דקות פרסום, שהם 75% תפוסה של זמן הפרסום האפשרי. לאור עובדה זו, הערוץ סיים את הערב באיזון, לכל היותר.

פרשנות: מגיעים לסוף העולם כדי למצוא משקיע

לצד ההיבט התזרימי המיידי של ההצלחה של הריאליטי החדש של ערוץ 10, יש בהישג של אתמול כמה סגולות נוספות.

הראשונה שבהם היא למכירות הבינלאומיות. בפורמט שפותח על-ידי "גלאם סטודיו" של עמי גלאם כבר הובעה התעניינות נרחבת במסגרת יריד מיפ האחרון, ועסקה מול אנדמול למכירת הפורמט ל-11 טריטוריות באירופה נמצאת בשלבי החתימה האחרונים. בתעשייה העולמית השהו את הליך החתימה הסופי עד לבחינת הביצועים של הפורמט על המסך הישראלי. הנתונים אתמול ללא ספק יקדמו את תהליכי המכירה בחו"ל ויסייעו ליצירת מנוע הכנסות נוסף לערוץ.

אך כל אלה מתגמדים אל מול המטרה העיקרית של הערוץ בימים אלה - שרידות. משימתו העיקרית של ערוץ 10 בימים אלה היא להתקיים, ועל מנת לעשות זאת עיקר העיסוק הוא מציאת משקיע בעתיד הקרוב מאוד.

לוח שידורים מצליח והישגי בהחלט שולח איתות נכון למשקיעים פוטנציאליים - אך אין בו די. הוא אכן מוכיח כי לערוץ במצבו הנוכחי יש פוטנציאל להתחרות בערוץ 2 ולהכניס כסף, ולא מדובר בפלטפורמה ריקה. המשך בכיוון הזה בהחלט לא יכול להזיק למגעים שממשיכים להתנהל.

ועם זאת, כל משקיע עם הבנה ולו הקלה ביותר בתחום התקשורת מבין שאין בכך די. מה שקורה על המסך הוא לא הסיפור האמיתי של מה שמתרחש מאחורי הקלעים ובספרי החשבונות (ראו את מה שמתנהל ברשת). הצלחה של תוכנית אחת נהדרת למורל ובכדי להחזיק את הראש מעל המים. אבל כדי להציל את הערוץ צריך למצוא משקיע רציני, ולא בכדי מוכנים אנשי ערוץ 10 להגיע עד סוף העולם בכדי למצוא אותו.