עוד כסף יעלם? תקציב מונדיאל 2018 של מוסקבה: 8 מיליארד ד'

הבירה הרוסית חשפה את היקף ההשקעה בתשתיות ומתקנים לקראת אירוח הגביע העולמי בעוד ארבע שנים; רוב התקציב ימומן על-ידי גורמים פרטיים

מוסקבה תוציא הון עתק על ההכנות לאירוח משחקים ממונדיאל 2018 בעיר - סכום שעשוי להמריא עד לסך של 8 מיליארד דולר. כך חשפה עיריית הבירה הרוסית, כפי שמפרסם האתר insidethegames.

על-פי הדיווח, 22% בלבד מהתקציב ימומן על-ידי העירייה, ונתח זעיר אף יותר על-ידי הממשלה. מרבית ההשקעה בפרויקטים השונים תגיע ישירות מכיסים של יזמים פרטיים, אוליגרכים וחברות נוספות.

יש לציין כי גם במשחקי החורף בסוצ'י, בהם הושקעו כ-51 מיליארד דולר (המשחקים האולימפיים היקרים בכל הזמנים), כסף ניכר הגיע מכיסים פרטיים. הדבר הוביל להתעוררותם של חשדות כבדים לשחיתות וכסף שנעלם לטובתה של "מאפיית הבנייה" הרוסית, המקושרת לממשל.

כך או כך, 66% מהתקציב של מוסקבה יופנה לשדרוג תשתיות התחבורה בעיר, ורק 11% למען שיפוצים נרחבים באצטדיון הלוז'ניקי, שאמור לארח את משחק הפתיחה ואת הגמר של הגביע העולמי ב-2018. המגרש, שמכיל כ-81 אלף מקומות, אירח בעבר את גמר הצ'מפיונס ליג, ואת אליפות העולם באתלטיקה. במונדיאל הוא צפוי לארח גם את אחד מחצאי הגמר. משחקים משלבי הבתים יתקיימו במגרש נוסף במוסקבה - אצטדיונה הביתי של ספרטק.

בסך הכל 12 אצטדיונים ב-11 ערים רוסיות יארחו את משחקי המונדיאל. כולם ייבנו מהייסוד, או יעברו שדרוגים משמעותיים.

התקציב המוערך הכולל של מונדיאל 2018 ברוסיה עומד נכון לעכשיו על 20 מיליארד דולר, כפול ממה שהעריך הנשיא ולדימיר פוטין ב-2010.