חגיגת המשכורות הגדולה ב-NBA

הקבוצות יקבלו כספים נוספים לבזבז בעקבות העלאה בתקרת השכר, שצפויה להגיע בעונה הבאה ל-63.2 מיליון דולר לקבוצה

שחקני ה-NBA זכו לאחרונה לבשורה משמחת במיוחד, בעקבות פרסומים על כך שתקרת השכר צפויה לעלות בשתי העונות הקרובות יותר מהצפוי. המשמעות: לקבוצות יהיה יותר כסף לבזבז עבור שחקנים חופשיים (פרי-אייג'נטס), ואלו מצדם יוכלו להשיג חוזים טובים יותר.

תקרת השכר שעומדת היום על 58.67 מיליון דולר לקבוצה, צפויה לעלות בעונה הבאה (2014/15) ל-63.2 מיליון דולר. הנתון היותר משמעותי הוא שהתקרה ממנה משלמים "מס לוקסוס" תעמוד על 77 מיליון דולר, לעומת 71.7 מיליון דולר בעונה הנוכחית. בעונת 2015/16 התקרה צפויה לעלות ל-66.5 מיליון דולר והתקרה ממנה משלמים "מס לוקסוס" צפויה להמריא ל-81 מיליון דולר.

ברמה הפרקטית, בעקבות העלאת התקרה קבוצה כמו הלייקרס יכולה בקיץ הקרוב להציע שכר של עד 40 מיליון דולר לשחקנים חדשים, ועדיין לא להיכנס למצב של תשלום קנס. יש לציין כי עוד לפני הזינוק שצפוי בשכר השחקנים, ליגת ה-NBA היא ליגת הספורט עם השכר הממוצע הגבוה בעולם - כ-5.5 מיליון דולר לעונה לשחקן.

על-פי ההסכם הקיבוצי בין ארגון השחקנים לבין הליגה, תקרת השכר עולה ביחס ישר לצמיחה בהכנסות של הליגה. זו הפעם הראשונה מזה חמש שנים שתקרת השכר עולה באופן משמעותי ב-NBA, אחרי קיפאון ארוך במסגרתו עומדת כיום התקרה על שיעור נמוך יותר מזה שנרשם בעונת 2008/09 (58.7 מיליון דולר).

גם עבור בעלי הקבוצות מדובר באוויר לנשימה, לאור העובדה שהעונה הוחמר באופן משמעותי המס על חריגה מהתקרה. כבר עכשיו ברור כי בגלל שיטת המס החדשה צפויות העונה הקבוצות לשלם את "מס הלוקסוס" הגבוה אי פעם שיחצה בוודאות רף של 100 מיליון דולר. ברוקלין נטס לבדה צפויה לקנס של כ-80 מיליון דולר אחרי שסעיף שכר השחקנים שלה חרג בכ-30 מיליון דולר מהרף העליון. מאז החלו הקבוצות לשלם "מס לוקסוס" בשנת 2003, חויבו קבוצות ה-NBA בקנסות כוללים בסך 923 מיליון דולר בגין חריגה מהתקרה.