החינוכית תקבל עוד כשעתיים שידור בשבוע בערוץ 2

החוק מאפשר לטלוויזיה החינוכית להחזיק 8.5% מלוח השידורים של ערוץ 2, ואילו כיום מחזיקה החינוכית רק ב-8%

הרשות השנייה הודיעה לזכייניות ערוץ 2 כי הטלוויזיה החינוכית תקבל עוד כ-70 דקות שבועיות על מסך הערוץ - כך נודע ל"גלובס".

הודעה זו מגיעה לאחר שנושא מקום החינוכית על מסך ערוץ 2 נדון באופן כללי במסגרת דיוני ועדת שחם. במהלך הדיונים הבהירה הזכיינית רשת כי היא אינה מעוניינת שהחינוכית תמשיך לשדר כלל בערוץ, משום שהיא שפוגעת בנתוני הצפייה. למרות זאת, הוועדה החליטה כי יש מקום להמשך שידורי החינוכית בערוץ 2, וכעת אף נמצא כי מכסת השידורים הנוכחית בערוץ אינה מספיקה.

בדיונים בין מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, ובין מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, עלתה העובדה שהחוק מאפשר לטלוויזיה החינוכית להחזיק 8.5% מלוח השידורים של ערוץ 2, ואילו כיום מחזיקה החינוכית רק ב-8%. על כן קיבלו הזכייניות הוראה להעביר מדי יום רבע שעה של שידורים לטובת הטלוויזיה החינוכית - שהם שעה ו-45 דקות. רבע השעה הנוספת תתווסף בשעות הצהריים.

הצלחה ללוח השידורים החדש

בתוך כך, ערב ההחלטה כי החינוכית תתמזג עם רשות השידור ויוקם על בסיסה ערוץ ילדים ציבורי חדש, מראה לוח השידורים העדכני של הגוף הצלחה משמעותית.

על-פי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", נתח הצפייה בחשיפת (צפייה של לפחות 5 דקות) ילדים בני 4 עד 8 לערוץ 23 צמח פי 6 מאז הושק לוח השידורים החדש של החינוכית לפני כ-4 חודשים. במהלך ימי חופשת הפסח הוביל הערוץ הציבורי בחשיפה בקרב גילאים אלה על פני כל ערוץ ילדים אחר המשודר בישראל.

יש לציין כי קהל היעד העיקרי של ערוצים כמו ניקלודיאון, דיסני וערוץ הילדים הוא בוגר יותר, ועם זאת ניתן לראות נדידה של צופים בגיל המדובר מערוצים אלה אל החינוכית.

מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, מסר בתגובה: "אנו מודים לכל ההורים והילדים שבחרו לצפות בשידורי החינוכית. הוכחנו כי גם תוכן איכותי ומורכב יכול להביא עלייה משמעותית בשיעורי הצפייה".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הזכיינים קיבלו הוראה להוסיף לשידוריהם זמן שידור נוסף עבור שידורי הטלוויזיה החינוכית. התאמה זו באה כדי לעמוד בדרישות החוק (ללא קשר לוועדת שחם), הקובע כי יחידת השידור של הטלוויזיה החינוכית תעמוד על 8.5% מכלל השידורים המשודרים בערוץ 2".

נתח הצפייה בחופשת הפסח
 נתח הצפייה בחופשת הפסח