כ-7,000 האזנות סתר בוצעו לבכירים לשעבר בפסגות

אתמול נערך דיון הקראת כתב האישום בתיק, שבו דוד אדרי ושי בן-דוד מואשמים בתרמית בניירות ערך ובקבלת דבר במירמה

רשות ניירות ערך והפרקליטות ביצעו כ-7,000 האזנות סתר לשיחות שערכו הבכירים לשעבר בבית ההשקעות פסגות, דוד אדרי ושי בן-דוד, העומדים לדין בגין תרמית בניירות ערך וקבלת דבר במירמה - כך עולה מדיון הקראת כתב האישום בתיק, שנערך אתמול (ג') בפני שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב.

עם זאת, לדברי התובעת, עו"ד יהודית תירוש ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, רק חלק קטן מהאזנות הסתר רלבנטיות לכתב האישום.

לפי כתב האישום, הנאשמים - אדרי, סמנכ"ל הברוקראז' לשעבר בפסגות; בן-דוד, לשעבר מנהל חדר המסחר בפסגות; והעובדים לשעבר בדויטשה-בנק, אהרון נבון וסער וינטראוב - פעלו במשותף כדי להשפיע על שערי איגרת-חוב ממשלתית לקראת "מכרז החלף", שביצע משרד האוצר ב-2007. לטענת הפרקליטות, בימים שקדמו למכרז ביצעו הנאשמים עסקאות בהיקפים גדולים כדי להשפיע על שערי איגרת-החוב שהשתתפה במכרז.

אישום שני מייחס לבן-דוד ולאדרי ביצוע עסקאות במטרה להעלות את שער אג"ח סדרה ה' של חברת דלק נדל"ן. אדרי מואשם בנוסף כי בדצמבר 2008 רכש אג"ח על חשבונו, ולאחר מכן ביצע רכישות מאסיביות של אג"ח זה באמצעות חשבון הנוסטרו של פסגות, במטרה להעלות את שער האג"ח. לפי האישום, אדרי מכר את האג"ח מחשבונו הפרטי תוך גריפת רווח, ורק לאחר שמכירותיו גרמו לירידת שער האג"ח, הוא מכר את האג"ח מחשבון הנוסטרו.

עו"ד נוית נגב, המייצגת את אדרי, ציינה במהלך הדיון אתמול בפני השופט חאלד כבוב כי "הנושא של שיחות והאזנות סתר ושאלת הכוונה של הנאשמים יהיו במוקד הדיון בתיק".

נזכיר כי עו"ד נגב נשכרה החודש גם על-ידי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לייצג אותו בערעור על הרשעתו בשוחד במשפט הולילנד.

עו"ד נגב ביקשה מהשופט די זמן כדי ללמוד את חומרי החקירה בתיק פסגות, כיוון ש"המעמסה שמוטלת על ההגנה בתיק הזה היא עצומה". היא ציינה כי "ברצוננו לקדם את הדיון, אבל אנחנו מבקשים די זמן כדי להיערך בהתאם לדיוני ההוכחות. בינואר 2011 קיבל אדרי הזמנה לשימוע. קיבלנו אז 4 קלסרים של חומרי חקירה ועוד כמה שיחות, והחלטנו לא לגשת לשימוע. מאז חלפו למעלה מ-3 שנים שבמהלכן לא עסקנו בחומר הזה".

עו"ד גיורא אדרת, המייצג את בן-דוד, ציין כי מאז סיום החקירה עברו כבר 4 שנים. לדבריו, "אני לא יודע את סיבת העיכוב, אבל בתקופה הזו נוספו על-ידי הפרקליטות חומרים רבים, ובהם שתי חוות-דעת מקצועיות שלא היו קיימות במועד השימוע".

עו"ד ירון ליפשס ממשרד רם כספי, המייצג את נבון, רמז כי בכוונתו להעלות טענה מקדמית של הגנה מן הצדק בתיק, ואמר כי "כל החיים של נבון בהקפאה בגלל המשפט הזה, ולכן אנחנו מעוניינים שיתנהל במהירות".

עו"ד איתן מעוז, פרקליטו של וינטראוב, ציין כי וינטראוב הושעה מעבודתו עקב הגשת כתב האישום נגדו, ומסיבה זו, בין היתר, הוא מעוניין כי המשפט יתנהל באופן מהיר. זאת, כדי שיוכל להוכיח את חפותו ולחזור לשגרת העבודה. השופט כבוב קבע כי הדיון בתיק התביעה יתחיל בנובמבר 2014.