"משרד האוצר יצר העדפה סקטוריאלית לחברות הנדל"ן"

כנס של 17 קבוצות רכישה ידון ביום ראשון בהצעות לשינוי החלטות קבינט הדיור, על מנת שגם חברים בקבוצות ועמותות רכישה יוכלו ליהנות מהטבות הדיור המוצעות במסגרת מע"מ בשיעור אפס ומכרזי מחיר מטרה

ביום ראשון יקיים איגוד לשכות המסחר כנס חירום בהשתתפות פורום מארגני קבוצות הרכישה. בכנס ישתתפו מנהלי 17 קבוצות רכישה ועמותות ויועלו הצעות לשינוי החלטות קבינט הדיור, על מנת שגם חברים בקבוצות ועמותות רכישה יוכלו ליהנות מהטבות הדיור המוצעות במסגרת מע"מ בשיעור אפס ומכרזי מחיר מטרה.

כזכור, נכון להיום לא כוללת תוכנית מע"מ בשיעור אפס את חברי קבוצות הרכישה שלא יוכלו לנצל הטבה זו, ובכל הנוגע למכרזי מחיר מטרה טרם הוכרע האם קבוצות רכישה ועמותות יוכלו לגשת למכרזים. מדובר במכה קשה לעמותות וקבוצות הרכישה שמנסות כעת בכל כוחן לשנות את ההחלטה.

בשבועיים האחרונים הצטרפו לפורום קבוצות הרכישה 17 מנהלי קבוצות רכישה כאשר עוד 12 קבוצות רכישה בוחנות את האפשרות להצטרף. הצעד הראשון של מארגני הפורום היה צירופו לאיגוד לשכות המסחר. בישיבה הקרובה עתיד הפורום לדון בדרכים בהם ניתן להגביר מאמצי ההסברה בקרב הציבור וליצור דו שיח עם גורמים במשרד האוצר כדי לשנות את ההחלטה.

"משרד האוצר בהחלטותיו יצר העדפה סקטוריאלית לחברות הנדל"ן, מה שהביא לפגיעה של מאות התארגנויות נדל"ניות בהן שותפים אלפי רוכשי דירות צעירים העונים על כל הקריטריונים שנקבעו", אמר היום ישראל זעירא מנכ"ל חברת "באמונה" ויו"ר פורום קבוצות הרכישה, "פגיעה בהן משמעה העלאת המחירים בעיקר באזורי פריפריה ומחיקת הענף היחיד שהצליח להוזיל את מחירי הדיור".

מוטי פלד, גם הוא חבר בועד הפורום אמר: "צריך לזכור שקבוצות הרכישה והעמותות מהוות כיום 25% משוק הנדל"ן בישראל. לא יכול להיות שיתייחסו אלינו כ"פירורים", שיתעלמו מאיתנו, או שינסו למחוק אותנו. כל החלטה נדל"נית קרדינלית חייבת להתייחס גם אלינו, אחרת מדובר בפגיעה של אלפי רוכשי דירות, זוגות צעירים, ואפליה של החלטות ממשלה".