כתב אישום: מעלה בכחצי מיליון שקל מכספי קבוצת RGE

יקטרינה דריז'צ'נקו נאשמת כי בזמן שעבדה כמנהלת חשבונות בחברת RGE ובחברות-הבנות "פולז בוטיק" ו"קונקטור טים", היא גנבה מכספיהן בשיטתיות

מנהלת חשבונות נאשמת כי גנבה מקבוצת התקשורת RGE סכום של 481,383.37 שקל. קבוצת RGE היא החברה המפיקה שורה של ערוצים מובילים, ובהם ערוצי הספורט (5) וערוץ הילדים.

על-פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל-אביב בידי עו"ד שירי רום מפרקליטות מחוז תל-אביב, והוקרא היום (ד'), נגד יקטרינה דריז'צ'נקו, היא נאשמת כי בזמן שעבדה כמנהלת חשבונות בחברת RGE ובחברות-הבנות "פולז בוטיק" ו"קונקטור טים", היא גנבה מכספיהן בשיטתיות במהלך השנים 2010-2012.

במסגרת תפקידה הייתה דריז'צ'נקו אחראית על הנהלת החשבונות של החברות והייתה בעלת גישה להנהלת החשבונות של חברות-בנות נוספות. על-פי כתב האישום, "במהלך השנים 2012-2010, בהזדמנויות רבות, הפיקה הנאשמת צ'קים לפקודתה, בסכומים שונים, אותם הדפיסה באמצעות מערכת החשבשבת. בכל אחת מההזדמנויות, בסמוך לאחר הפקת הצ'ק, זייפה הנאשמת את חתימת מורשי החתימה על גבי הצ'ק, בכך שחתמה בשמם, ללא סמכות כדין, באופן העשוי להיחזות כאילו נחתם על-ידם".

בהמשך, על-פי כתב האישום, "רשמה הנאשמת במערכת הנהלת החשבונות פקודות יומן לביטול הרישום של הצ'ק המזויף. בהמשך הפקידה הנאשמת את הצ'קים המזויפים בחשבונה, בהציגה מצג-שווא בפני פקידי הבנק לפיו הצ'קים ניתנו לה כדין, וכתוצאה מכך קיבלה במירמה בנסיבות מחמירות את סכומי הצ'קים.

"לצורך הסוואת פעולותיה, ובמטרה למנוע את גילוי המירמה במסגרת התאמות הבנק השוטפות המבוצעות בחברה, רשמה הנאשמת, בכוונה לרמות, פקודות יומן כוזבות בספרי החברות. במעשיה המתוארים לעיל זייפה הנאשמת בנסיבות מחמירות 56 צ'קים וקיבלה במירמה בנסיבות מחמירות את הסכומים הנקובים בצ'קים מהבנק", נטען בכתב האישום.

הנאשמת, יקטרינה דריז'צ'נקו, מיוצגת בידי עו"ד אורלי פרייזלר.