הצלחה במכרזים בקריית גת - היזמים ישלמו 232 א' ש' לדירה

למתחמים הראשונים שיצאו למכרז הוגשו 8 הצעות במגרשים המאפשרים בניית 570 יחידות דיור ■ הזוכות: חברת הבנייה דונה וקבוצת רכישה ■ ליברמן: "אחרי הפטור ממע"מ תוכלו לקנות דירה ב-750 א' ש' - רוצו לקריית גת"

תוצאות ראשונות של מכרזי רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון בקריית גת. לשני המתחמים הראשונים שיצאו למכרז הוגשו שמונה הצעות במגרשים המאפשרים בניית 570 יחידות דיור. בסך הכל זכתה חברה קבלנית אחת וקבוצת רכישה אחת.

החברה הקבלנית שזכתה במכרז המאפשר בניית 240 יחידות דיור היא חברת דונה שהציעה כ-20.5 מיליון שקל. סכום זה משקף שווי קרקע ליחידת דיור של כ-231 אלף שקל כולל פיתוח, שעמד בממוצע על כ-150 אלף שקל לכל יחידת דיור. דמי הפיתוח הכוללים במתחם עמדו על כ-35 מיליון שקל. יש לציין שמחיר המינימום עמד על 2.7 מיליון שקל בלבד כך שההצעה הזוכה הייתה גבוהה בהרבה ממחיר המינימום.

קבוצת הרכישה שנרשמה למכרז תחת נדב גודשטיין, רשימת מציעים, אדריכלות ועיצוב בע"מ ובטח און בע"מ זכתה במגרש המאפשר בניית 330 יחידות דיור. הצעתה של קבוצת הרכישה עמדה על כ-26.4 מיליון שקל. סכום זה משקף שווי קרקע ליחידת דיור כולל פיתוח של כ-237 אלף שקל. סך הוצאות הפיתוח במתחם עמדו על כ-52 מיליון שקל, וגם במקרה זה ההצעה הייתה גבוהה משמעותית ממחיר המינימום שעמד על 4 מיליון שקל בלבד.

נכון להיום נמצא עוד מכרז אחד שטרם נסגר בשכונה החדשה לבניית 121 צמודי קרקע בבניה עצמית.

מדובר במכרזים הראשונים שהוציאה רשות מקרקעי ישראל בעקבות הסכם הגג שנחתם מול עיריית קריית גת ביוזמת משרד האוצר, משרד השיכון והבינוי ורשות מקרקעי ישראל.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הגיב לתוצאות המכרז ואמר: "מדובר בהבעת אמון גדולה מצד היזמים כלפי צעדי הממשלה, הסכמי הגג ומתחם הענק החדש של כרמי גת. למכרז ניגשו 8 מציעים ביניהם יזמים מובילים והשוק לימד אותנו על הצמא ליחידות הדיור באזור שבעבר נתפס כפחות מבוקש. אני מברך את ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי על היציאה המשותפת לדרך במסגרת הסכם הגג. בהמשך השנה בכוונתנו לשווק עוד כ-1,600 יחידות דיור בכרמי גת כדי לענות על הביקושים".

בנצי ליברמן מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר: "מספר ההצעות במכרז ונתוני הזכייה בו מצביעים על אמון הציבור בהסכמי הגג בקריית גת ובתכנית הממשלתית לדיור. הסכמי הגג הם הפתרון העיקרי למשבר הדיור בהצפת השוק ביחידות דיור והבטחת התחלות בניה תוך זמן קצר".

ליברמן התייחס גם להטבת המע"מ עליה הצהיר שר האוצר ואושרה לפני כחודש בקבינט הדיור ואמר: "לאחר שחוק הפטור ממע"מ יאושר, אני צופה כי הזכאים יוכלו לרכוש דירה בקריית גת ב-750 אלף שקל, ועל כן אני אומר היום, רוצו לקריית גת".

נזכיר כי הטבת המע"מ שאומנם אושרה בקבינט הדיור טרם נכנסה לפועל והיא דורשת שינוי חקיקה. כמו כן, טרם נקבעו סופית הקריטריונים ליישומה. ההערכות הן שהליכי החקיקה יסתיימו לקראת סוף השנה אולם זאת ללא עיכובים שעלולים להתרחש עקב הגשת בג"צים למשל או חסמים אחרים.