ישראל ברשימת 5 המדינות היקרות בעולם במחירי הבירה

דירוג שפורסם באתר Thrillist מראה: יקר מאוד לשתות בירה בישראל ■ בתל-אביב המחיר עשוי לעלות לפי הסקר ל-26 שקל לחצי ליטר בממוצע, אתם בטח שילמתם כבר יותר מ-30 שקל בחלק מהמקומות

כבר התרגלנו להיכלל בדירוגים עולמיים בכל הנוגע ליוקר המחיה בישראל באספקטים השונים של חיי הצריכה במדינה. והפעם, צרכני הבירה בוודאי לא יופתעו לגלות שבארץ אנחנו משלמים הרבה יותר ביחס למדינות העולם. למעשה, לפי מאמר שפורסם בשבועות האחרונים באתר Thrillist.com, ישראל היא אחת מחמשת המדינות היקרות בעולם במחירי הבירה.

הדירוג נעשה לפי מחיר ממוצע של בירה מקומית הנמזגת מחבית בברים או במסעדות לחצי ליטר משקה (PINT).

את המקום החמישי תופסת שווייץ, שבה המחיר הממוצע הוא 6.74 דולר (כ-23.5 שקל) לחצי ליטר. בערים היקרות, באזל וציריך, המחיר יכול להאמיר ל-7.62 דולר בממוצע (כ-27 שקל).

את המקום הרביעי בדירוג תופסת ישראל. המחיר הממוצע לפי הסקר הוא 6.96 דולר לחצי ליטר בירה (24.4 שקל). בתל-אביב, היקרה מבין הערים, המחיר עשוי לעלות לפי הסקר ל-7.40 דולר (26 שקל) לחצי ליטר בממוצע (במקומות רבים יעידו צרכני הבירה כי המחירים חוצים בקלות את גבול ה-30 שקל). באתר גם מופיעות בירות מקומיות ומומלצות לטובת התיירים שנקלעים לארץ.

הכתב דייב בלדווין מציע להתמקד במבשלות הבוטיק: הוא מתחיל מהבירה SALARA הממוקמת בעמק יזרעאל המציעה בירות בסגנון בריטי. תוצרת מומלצת נוספת היא הבירה של מבשלת נגב המיושנת בחביות אלון. לפי המלצתו, חובבי הבירה הקלה יותר ימצאו את מבוקשם בתוצרת של מבשלת אלכסנדר: בירת אייל גרין.

במקום השלישי ממוקמת איסלנד, שבה המחיר הממוצע לחצי ליטר בירה הוא 7.21 דולר (25 שקל). במקום השני נמצאת הנסיכות מונאקו, שבה המחיר הממוצע לחצי ליטר בירה יגיע ל-8.21 דולר (29 שקל).

את המקום הראשון במחירים היקרים לבירה חולקות הסקנדינביות נורבגיה, שבדיה, דנמרק ופינלנד. הממוצע של מחירי הבירות בארבעת המדינות הוא 8.63 דולר (30 שקל), כשנורבגיה היא היקרה מכולן עם מחיר ממוצע של 11.44 דולר (40 שקל) לחצי ליטר בירה.