פלאטיני: "אף קבוצה שעברה על הפייננשל פייר-פליי לא תורחק מאירופה"

האם אופ"א מתחילה לסגת מהתקנות הכלכליות הנוקשות שלה? הנשיא פלאטיני בריאיון: "אם אתם מצפים לדם ולדמעות, אתם הולכים להתאכזב"

האיומים של אופ"א לאכוף בכל האמצעים העומדים לרשותו של ארגון הכדורגל האירופי את תקנות הפייננשל פייר-פליי (FFP) החדשות שלו, ובכללן את חוק האיזון התפעולי שאמור להגביל את ההפסדים של המועדונים ל-45 מיליון אירו בלבד בשנתיים - מתחילים להתברר כלא ממש מציאותיים.

"כן, הולכים להיות כמה דברים קשים... אבל אם אתם מצפים לדם ודמעות, אתם הולכים להתאכזב", אמר היום (ה') נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, בריאיון לעיתון ה"לה פריזיאן". הרחקה מהמפעלים האירופיים - ליגת האלופות והליגה האירופית - אמורה היתה להיות הסנקציה הקשה ביותר שתופעל כנגד מועדונים סוררים, לפי פרסומיה השונים של אופ"א. אך הנשיא הצרפתי הרגיע: "אף קבוצה לא תוענש בצורה כזאת".

עונש משמעותי אחר שעומד על הפרק, אך עדיין לא שווה בעוצמתו - הוא ביטול מענקי ההשתתפות באירופה שאופ"א מחלקת לקבוצות. כמו כן, ייתכן כי מועדונים יענשו בהפחתת נקודות, תקרת שכר עבור הסגל שניתן לרשום למשחקים אירופים, ועוד.

על-פי "הגרדיאן", כ-20 מועדונים שעברו על תקנות ה-FFP צפויים לשמוע מאופ"א על גורלם ב-5 במאי, אך לאחר מכן הם יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים ובירוקרטיים שעשויים להפחית את רוע הגזירות.

אחת הקבוצות הכי מדוברות בהקשר של הפרות ה-FFP היא פריז סן-ז'רמן הצרפתית. רבות דובר על הסכם החסות מנפח-ההכנסות שלה עם רשות התיירות הקטארית (QTA), אותו הכניסה לתוקף באופן רטרואקטיבי, תמורת סכום מופרך של כ-200 מיליון אירו לעונה (לפי דיווחים). "האם ההסכם הזה מסוגל להתקיים? האם הסכום שפ.ס.ז' מקבלת מ-QTA הוא הגיוני? על זה רק מומחים יכולים לענות", אמר פלאטיני. "כל מה שאני יכול לומר כרגע, זה שאין ספק כי מדובר על הסכם לא שגרתי".

מלבד פ.ס.ז', גם מנצ'סטר סיטי האנגלית, שרשמה הפסדים של קרוב ל-150 מיליון ליש"ט בשנתיים האחרונות, נמצאת בסכנה של קבלת עונשים מאופ"א.