V-Wave השתילה לראשונה מסתם בליבו של חולה שסבל מאי ספיקת לב

חברת V-Wave, שפיתחה מכשיר לטיפול בחולי אי ספיקת לב, ביצעה באחרונה את ההשתלה הראשונה שלה בישראל בחולי אי ספיקת לב.

החברה, שהקומה ב-2009, פיתחה מסתם זעיר, שמוחדר באמצעות צנתור אל בין עליות הלב. המסתם מסייע להפחתת הלחץ העודף בעלייה ובחדר השמאלי בחולי אי ספיקת לב - אשר סובלים מאשפוזים חוזרים ונשנים - על ידי ויסות מעבר הדם בין העליות.

מדובר במוצר מושתל כך שהמסלול הרגולטורי שלו הוא מורכב, ולכן ההשתלה הראשונה בבני אדם (first in man) בישראל היא אבן דרך משמעותית עבור החברה. ההשתלה בוצעה על ידי פרופ' רן קורנובסקי, מנהל מחלקת לב בביה"ח בילינסון. לדברי החברה, חולה אי ספיקת הלב אשר עבר את השתלת המסתם, עמד בניתוח ואף דיווח על שיפור במצבו.

V-Wave הוקמה על ידי יעקב ניצן, ד"ר גדי קרן וד"ר אשר שמולביץ', ומנוהלת על ידי ארז רוזנפלד. היא גייסה עד כה כ-7.5 מיליון דולר, מתאגיד המכשור הרפואי אדווארדס (ממנו גם מגיע המייסד ניצן), הקרנות BRM, פונטיפקס, ושמולביץ' השקיע בה גם מכספו. יו"ר החברה הוא ד"ר בני זאבי.

20 מיליון איש ברחבי העולם סובלים מאי ספיקת לב, כאשר במדינות המערב מגיע שיעור הסובלים מן המחלה לכ-25% מהאוכלוסייה.

כיום הטיפול מבוסס על ניהול משק הנוזלים בגוף, כלומר על מתן תרופות משתנות אשר מסלקות את הנוזלים העודפים. כמו כן נפוץ השימוש בתרופות להרחבת כלי דם. במקרים חמורים ניתן להשתיל קוצבי לב. כיוון שמדובר במחלה כרונית, שבה החולים לרוב מתדרדרים במשך שנים עד למצב סיעודי, היא יקרה מאוד למערכת הבריאות.

V-Wave מציעה פתרון שונה למחלה, אשר להערכתה יכול לשפר ולהאריך את חיי החולים.