דירתו של הרב עובדיה יוסף בירושלים תוצע למכירה

מקורב למשפחה: "דחו כבר הצעה של 9.5 מיליון שקל על הדירה" ■ בכוונת המשפחה להקים בניין מיוחד שיוקדש למורשת מרן ולהעתיק אליו מדירתו את הספרייה המפורסמת שבה יוכלו אברכים לעיין בספריו של הרב

ילדיו של הרב עובדיה יוסף נערכים למכור את דירתו שברחוב הקבלן 45 בירושלים: על פי הרישום בטאבו, מדובר בדירה שמתפרשת על פני כל הקומה השישית בבניין, וכוללת שטח רשום של 340 מ"ר ועוד מרפסת בשטח 133 מ"ר. על הבעלות בדירה לא רשומה משכנתא.

מאז פטירת אשתו מרגלית בשנת 94' ועד פטירתו באוקטובר 2013 של הרב עובדיה יוסף בגיל 93 , סעדו אותו בנו וכלתו, משה ויהודית יוסף, שעברו להתגורר בדירתו ומתגוררים בה עד היום. על פי ההלכה, יורשים הם בנים בלבד, אך על פי דרכו של הרב עובדיה יוסף, גם בנות זכאיות להיות יורשות בחלקים שווים עם הבנים.

לרב עובדיה יוסף 11 ילדים, שאחד מהם, הרב יעקב יוסף, נפטר חצי שנה לפני מות אביו, ולו שמונה ילדים. ל"גלובס" נודע כי טרם הוגשה בקשה למתן צו ירושה על ידי ילדיו של הרב עובדיה יוסף בשל ההכרח להמתין למועד השנה לפטירתו. סיבה נוספת לכך טמונה בחילוקי דעות שמתנהלים בימים אלה בין ילדיו של הרב, הנוגעים בין היתר לדרישות ילדיו של יעקב יוסף לא לכלול בנות בירושה של הרב עובדיה יוסף. עוד נודע ל"גלובס" כי בכוונת המשפחה להקים בניין מיוחד שיוקדש למורשת מרן ולהעתיק אליו מדירתו את הספרייה המפורסמת שבה יוכלו אברכים לעיין בספריו של הרב. זאת, לאחר שהצעה להסב את הדירה למוזיאון להנצחת המרן נפסלה על ידי המשפחה.

מקורב למשפחת יוסף מסר ל"גלובס" כי "לרב עובדיה יוסף אין כל נכסים מלבד דירתו ברחוב הקבלן, והיא דירה יקרה, שלולא הרב עובדיה יוסף היה גר בה, הייתה שווה על פי שווי השוק 6.5 מיליון שקל". בנוסף ציין המקורב כי "המשפחה קיבלה הצעה לרכישת הדירה ב-9.5 מיליון שקל אך היא אינה רלוונטית כי ילדיו לא ממהרים להגיש בקשה למתן צו ירושה, עד שלא יפתרו את העניינים ביניהם. הנושא רגיש ומורכב כי חלק מילדיו של הרב עובדיה יוסף זקוקים מאוד לכסף, וחלק פחות". הוא הוסיף כי "חשוב למשפחה שמי שירכוש את הדירה לא יעשה ביזנס, ויקנה את הדירה כדי למכור אותה אחר כך ברווח".

לדברי אהוד המאירי, יו"ר קבוצת שמאות המקרקעין אהוד המאירי ושות', עסקאות שבוצעו בחודשים האחרונים ברחוב הקבלן, משקפות סכום ממוצע של 18 אלף שקל למ"ר. "על פי תחשיב זה שווי הדירה של הרב עובדיה יוסף נע בין 6.5 ל-7 מיליון שקל", אומר המאירי, "אך יש גם אפשרות סבירה כי ערך הדירה יהייה גבוה יותר, מאחר שהתגורר בה הרב עובדיה יוסף, וקונים ספציפיים יהיו מוכנים לשלם תוספת בגין "מוניטין דתי רוחני".