תחרות לזוגלובק וטירת צבי: מעדני הטלה תייצר נקניקים ונקניקיות

הבעלים עזרא לאטי: "נתחרה גם במחיר. הרשתות גובות מהצרכן 90-100 שקל לק"ג פסטרמה. אני אומר שאם כבר הצרכנים משלמים, אז שישלמו על איכות"

כעשור אחרי שהפך לבעלים היחיד של חברת מעדני הטלה, מרחיב הבעלים עזרא לאטי את הפעילות. החברה השיקה לפני שבועות אחדים קו ייצור חדש לנקניקים ונקניקיות, בהשקעה של 6.5 מיליון שקל.

קו המוצרים הרחב שמייצרת החברה כולל נקניק סלמי, נקניקיות עגל, נקניקיות עוף, פסטרמה, מעדן אווז, רוסטביף, חטיפי קבנוס ועוד, תחת המותג "מעדני הטלה". כל המוצרים מיועדים למכירה במעדנייה, אך בהמשך הכוונה היא למכור אותם גם כמוצרים ארוזים לצרכן.

בשלב זה החברה החלה לשווק את המוצרים בחנות המפעל בבאר-טוביה בלבד, ובתוך כחודש היא תחל בשיווק לרשתות השיווק.

"אנחנו עדיין בשלבי ניסיון", אומר לאטי. "זה לא עוד נקניק אלא משהו באיכות הרבה יותר גבוהה. בציבור מכירים את תעשיית הנקניק כפסולת, כמוצר שמיוצר מכל שאריות הבשר. אני לא מייצר משאריות אלא מבשר, מחומר גלם איכותי, כך שאם הילד שלי יאכל נקניק, הוא יאכל ברמה הכי גבוהה שיש. טירת צבי הוא שחקן דומיננטי בנקניקים. הם עשו עבודה יפה, אבל הנקניקים בארץ צריכים להיות הרבה יותר איכותיים, ויש לקוחות שמחפשים איכות, לא מחיר".

לדבריו, "אני מייצר גם נקניקיות עגל מבשר עגל - מוצר שלא קיים בשוק. הפסטרמה מיוצרת מכתף ומחזה הודו שלם. אני הולך לכיוון האיכות".

- ומה באשר למחיר?

"נתחרה גם במחיר. אני חושב שאני יכול לעמוד בזה, כי לאחרים יש מערכת תפעולית ושיווקית כבדה. הרשתות גובות מהצרכנים 90-100 שקל לק"ג פסטרמה. הייתי בשוק. לכן אני אומר שאם כבר הצרכנים משלמים, אז שישלמו על איכות.

"היקר הוא בסוף זול. אם קנית בזול ובסוף לא נהנית מהאוכל וזרקת אותו - אז זה יקר. אם קנית מעדני הטלה ונהנית - זה יצא זול. במחיר שמוכרים היום, אני יכול למכור בשר באיכות מצוינת".

- בתחום הנקניקים והנקניקיות יש שני שחקנים דומיננטיים והיתר קטנים. מה היעדים שלך?

"בחיים, כשאתה עושה תוכניות - אלוהים צוחק. את היעד הציבור יכתיב. אני רק יכול לשאוף קדימה ומי שיקבעו הם הצרכנים".

מטירת צבי נמסר בתגובה: "לטירת צבי יש מגוון רחב של מוצרים הנותנים מענה לצרכני מחיר ולצרכני איכות".