גילה ל"מקור ראשון": איך תשמרו על חופש עיתונאי תחת אדלסון?

‎‎בפגישה בין הממונה על ההגבלים העסקיים לאנשי העיתון נדונו סוגיות הקשורות ללחצים אפשריים מצד המו"ל‏, במקרה שתאושר מכירת "מקור ראשון" ל"ישראל היום" ■ עובדי "מקור ראשון" לגילה: עיתונאינו יעמדו בלחצי המו"ל

‎‎נושא החופש העיתונאי של "מקור ראשון" עומד לנגד עיניו של הממונה על ההגבלים העסקיים - כך עולה מפגישה שקיים היום (ג') דיויד גילה עם עיתונאים בכירים בעיתון, שבה תהה כיצד יישמר החופש העיתונאי בעיתון אם יאשר בסופו של דבר את עסקת מכירתו ל"ישראל היום" של שלדון אדלסון.

הסוגייה מעניינת, שכן הדעות חלוקות סביב מידת המנדט שיש לגילה לעסוק בתחומים שאינם קשורים ישירות בתחרות במשק, כמו במקרה זה - חופש העיתונות וחופש הביטוי.

‏‏בפגישה נכחו מספר דמויות בכירות בעיתון הדתי-ציוני, ובהן העיתונאים אורי אליצור וחגי סגל. בפגישה הדגישו הנוכחים את לוחות הזמנים הקריטיים לאישור המכירה, וגילה אישר כי ימסור את החלטתו עד ליום חמישי הקרוב.

על-פי גורמים שנכחו בפגישה, נדמה היה כי דעתו של גילה אינה נוחה עם אישור העסקה, ואולם הוא לא גילה מה נטיית הרשות במקרה זה.

‏העיתונאים הסבירו לגילה כי "מקור ראשון" הוא עיתון שעמד לאורך כל השנים בלחצים, והעיתונאים שבו אינם כאלה שנכנעים ללחצים מטעם המו"ל. גילה הקשה ואמר כי למו"לים יש נטייה להתערב בתוכני עיתונים. העיתונאים הסכימו ואמרו: "והתפקיד שלנו הוא לעמוד בפרץ".

‏לדבריהם, ב"ישראל היום" הבטיחו כי העצמאות העיתונאית תישאר, וכי מערכת העיתון לא תעבור מירושלים לתל-אביב ולא תעבוד במאוחד עם מערכת העיתון החינמי הנפוץ.

היום גם התקיימה הפגנה של עובדי "מקור ראשון" מול משרדי רשות ההגבלים העסקיים. ‏‎‎‏