יפאורה-תבורי מותחת את המותג שוופס לקטגוריית הקולה

משיקה משקה קולה מופחת סוכר המבוסס על ממתיק הסטיביה ■ סמנכ"לית השיווק ביפאורה: "ציפינו לירידה במכירות, אבל עומק הירידה מפתיע"

חברת יפאורה-תבורי מותחת את המותג שוופס לקטגוריית הקולה. בימים אלה משיקה החברה את "שוופס 22 קולה" - משקה קולה המכיל כמות סוכר מופחתת משמעותית ומבוסס על ממתיק הסטיביה.

ההשקעה במוצר החדש ובקמפיין שילווה את המהלך עומדת, לדברי החברה, על 12 מיליון שקל.

יצוין כי לחברת קוקה-קולה העולמית יש כבר מוצר המבוסס על ממתיק הסטיביה, ובישראל השיקה גם חברת ויליפוד משקה קולה דיאט המבוסס על סטיביה.

ההשקה הנוכחית מגיעה בתקופה שבה שוק המשקאות נחבט קשות וחווה ירידה מתמשכת בצריכה. מדובר אמנם במגמה עולמית, אך בחברות המשקאות בישראל עדיין מופתעים מעומק הירידה במכירת המשקאות, שנמשכה גם לתוך חג הפסח.

טל מלכה, סמנכ"לית השיווק של יפאורה-תבורי, מסבירה כי "הירידה במכירות הייתה צפויה, אבל עומק הירידה מפתיע. ראינו ירידה במכירות המשקאות בתקופת המחאה החברתית, אך לא כמו עכשיו. אנחנו בוודאי מוטרדים.

"כל הרשתות חיכו לתפנית בפסח, והתפנית לא הגיעה. פסח המשיך את המגמה. ההשערה שלנו היא שהדבר נובע מכמה סיבות. האחת - יש פחות קונים באופן כללי וירידה בצריכה. הצרכנים עוברים לתחליפים שהם אפילו לא מים מינרליים אלא כנראה מי ברז, כי אנחנו לא רואים עלייה בברי המים הביתיים שיכולה להסביר כזאת ירידה. השנייה - עולם הבריאות משפיע. אנחנו מנסים להשיק מוצרים שיתנו לכך מענה".

כך למשל, מתחילת השנה חלה ירידה של כ-14% במכירות משקה הקולה הקלאסי של קוקה-קולה (החברה המרכזית).

"שוופס חזק מ-RC קולה"

בהתייחס להשקה הנוכחית אומרת מלכה: "זו קטגוריה שלא היו בה השקות חדשות מאז שנת 1900 ועד היום. היה משקה קולה רגיל, דיאט קולה וקולה זירו שהוא דיאט בשם אחר, עם ממתיקים איכותיים שנותנים הרכב טעם שונה. פתאום כל החברות מתחילות לחשוב על פתרונות להביא חדשנות בקולה כדי שהקטגוריה לא תיעלם ותיתן מענה לצרכן. שוופס קולה יוצר קטגוריה חדשה, והמטרה היא לשמור על אנשים שאוהבים קולה אבל אומרים אני לא יכול לשתות כל-כך הרבה סוכר".

- אתם משיקים את המוצר תחת המותג שוופס ולא תחת המותג RC קולה. מה היכולת של שוופס למשוך צרכנים של המותג קוקה-קולה?

"זה מותג שהצלחנו לבסס בשנים האחרונות, ויש לו קהל מאוד גדול. אנחנו רואים שכאשר אנחנו מוציאים מוצר של שוופס, הקהל של המותג מתנסה בו. צרכני שוופס שתו את מגוון המותגים האחרים, ואם צרכן של שוופס אוהב קולה, הוא ינסה. עד כמה הוא יישאר? זו כבר שאלה עד כמה המוצר מוצלח בעיניו".

- זו גם הודאה בכך שהמותג שוופס חזק יותר מהמותג RC קולה?

"המותג שוופס חזק יותר. ל-RC קולה יש את הקהל שלו, ולשוופס את הקהל שלו. יותר מ-90% ממכירות RC קולה הן המשקה הרגיל, ורק היתר זה דיאט, ומכאן שלצרכן ה-RC יש פחות רצון להתנסות במוצרים מסוג זה".

כך נשחקו מכירות מותגי הקולה
 כך נשחקו מכירות מותגי הקולה