נחתם הסכם גג בקריית ביאליק לשיווק 7,253 יחידות דיור

המתחמים החדשים כוללים 3 שכונות חדשות: שכונת אפק בה מתוכננות לצאת לשיווק 4,573 יחידות דיור, גבעת הרקפות עם 800 יחידות דיור וכפר ביאליק עם 1,880 יחידות דיור

נחתם חוזה העקרונות של הסכם הגג עם עיריית קריית ביאליק. על-פי הקווים המנחים להסכם זה, שהוא הסכם הגג הרביעי שנחתם מול רשות מקומית, ישווקו 7,253 יחידות דיור חדשות בתחום היישוב ב-3 השנים הבאות.

המתחמים החדשים אליהם מתייחס הסכם הגג שמתוקצב על-ידי משרד האוצר כוללים 3 שכונות חדשות: שכונת אפק בה מתוכננות לצאת לשיווק 4,573 יחידות דיור, גבעת הרקפות בה מתוכננות לצאת לשיווק 800 יחידות דיור וכפר ביאליק דרום שם מתוכננות לצאת לשיווק 1,880 יחידות דיור. על-פי לוח הזמנים שקובע ההסכם, מתחמים אלה ישווקו בשנים 2014-2016 בהיקפים של כ-2,000 יחידות דיור בממוצע לשנה. התוכניות כוללות בין היתר בנייה למגורים, מבני ציבור ומוסדות חינוך. פיתוח התשתיות במגרשים החדשים יבוצע על-ידי העירייה. על-פי ההסכם, מתחייבת העירייה להוצאת היתרים מהירה וזאת תוך 90 יום מיום הגשת הבקשה על-ידי היזם.

על מסמך העקרונות חתמו היום שר האוצר, יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, ומנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן. הסכם הגג צפוי להכפיל את כמות התושבים בעיר ל-70 אלף איש.

עד כה נחתמו 4 הסכמי גג, במסגרתם עתידות להיבנות כ-42 אלף יחידות דיור. בקריית גת מדובר על שיווק של 7,500 יח"ד, במודיעין מתוכנן שיווק של 11.5 אלף יח"ד, בראש העין מדובר על 15.7 אלף דירות וכאמור, ההסכם הנוכחי יאפשר שיווק של 7,253 יחידות דיור.

"הסכם הגג בקריית ביאליק הוא נדבך נוסף בדרך להגדלת והאצת שיווקים באיזורי הביקוש", כך אמר שר השיכון אורי אריאל, "צעדי הממשלה במחיר מטרה ומע"מ 0 כפי שהכרזנו עליהם יביאו לשינוי בצורה המיידית. עם זאת, חשוב להדגיש שהציבור נותן בנו אמון אחרי שנים של אכזבות. הצלחת התוכניות תלויה במידת האמון של הציבור במהלכי הממשלה ואסור לנו להפר את האמון הזה. כדי שתוכניות הדיור המוזל החדשות יצליחו אנחנו חייבים להפעיל אותן על מסה רחבה ככל האפשר של דירות. כדי שהתוכניות ישפיעו על השוק כולו, צריך להחיל אותן הן על רוכשי דירה ראשונה, הן על משפרי דיור ועל כל חלקי האוכלוסייה ללא הבדלים".

השר אריאל גם התייחס לעיכוב העברת התקציבים אתמול בועדת הכספים של הכנסת על-ידי משרד האוצר ואמר: "אסור להשאיר את הדיור כבן ערובה של נושאים פוליטיים ואחרים. כל המשאבים והתקציבים במשרד השיכון מופנים ומרוכזים כעת להשגת מטרה אחת = הורדת המחירים. לכן, אני מבקש להדגיש כאן: אסור לעכב תקציבים. כל עיכוב של התקציבים הוא פגיעה ישירה במאמץ שלנו להוזלת מחירי הדיור".

שר האוצר יאיר לפיד אמר: "אמרתי לא אחת לאחרונה שמחירי הדיור עומדים לרדת. הם ירדו כי אנחנו מגדילים את ההיצע, הם ירדו כי אנחנו משנים את סדרי העדיפויות ומוכנים להפסיד כסף כדי שדור שלם של צעירים יפסיק לקרוס אל מול עינינו. אני חוזר וקורא גם היום לקבלנים: תמכרו, כי מחירי הדיור ירדו".

ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי: "מדובר באירוע היסטורי שיאפשר לנו לממש את הביקושים הרבים לדיור בקריית ביאליק שלא מומשו בהיעדר היצע דירות. סיכמנו שבמקביל להיקפי הבנייה הדרמטיים יורחבו אזורי התעסוקה של קריית ביאליק, שיבטיחו את האיתנות הכלכלית של העיר".

מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן אמר: "הסכמי הגג הם התשתית לכל פעולה שמיועדת להוריד את מחירי הדיור. הסכמי הגג מבטיחים שיווקים אפקטיביים והגדלת היצע הדיור בקצב מהיר תוך התגייסות כל משרדי הממשלה הרלבנטיים והרשות המקומית".