טביב והקטין, שלב הסיכומים: "עדויות שקריות ומלאות סתירות"

התובעת במשפטו של בעלי בית"ר ירושלים, שנאשם בתקיפת קטין והשמדת ראיות: "טביב או מי מטעמו מחקו את מצלמות האבטחה" ■ הכרעת הדין: ב-26 ביוני

אלי טביב הגיע היום (ה') לבית משפט השלום בתל-אביב לצורך קיום שלב הסיכומים במשפט שמתנהל נגדו.

כזכור, הבעלים של בית"ר ירושלים מואשם בתקיפת קטין במארס 2012, בסמוך לבית בו התגורר בשכונת אפקה בתל-אביב ביחד עם מאבטחו אילן פניבלוב. כמו כן, טביב מואשם בהשמדת ראיות ובשיבוש הליכי משפט - לאחר שחלק מהתיעוד של מצלמות האבטחה בביתו נמחק.

האירוע התרחש במקביל למחאה של אוהדי הפועל תל-אביב נגד טביב, שאז שימש כבעלי המועדון. הנער, גיא חסין (שכבר אינו קטין), טען כי הוכה בכל חלקי גופו על-ידי טביב ופניבלוב. השופט דניאל בארי צפוי למסור את הכרעת הדין ב-26 ביוני.

‏"עדויות הנאשמים היו שקריות ומלאות סתירות", קבעה עו"ד מוריה גרין, נציגת הפרקליטות, בהתייחס לתקיפה, לפני שביקשה להרשיעו בכל המיוחס לו בכתב האישום. "נאשם 1 (טביב) ניסה להרחיק עצמו מהתקיפה וטען כי כל חטאו היה כי החזיק את המתלונן בשתי ידיו, וכי לא היה לו חלק בתקיפה. הוא השליך את הטענות על המאבטח".

לגבי השמדת הראיות, אמרה עו"ד גרין: "מומחה ההגנה לא הצליח לבסס את טענתו לגבי תקלה במכשיר, ואני מפנה לצילומי המסמך, שמראים שהדיסק הקשיח תקין גם היום וגם בזמן האירוע. נשאלת השאלה, למה שמישהו ינסה למחוק את פעולות המכשיר אם אין לו מה להסתיר, ולמה מישהו לאחר שמחק יוודא וידוא מחיקה כדי לבדוק אם נותרו קבצים... כי יוכח כי היה אירוע אלימות מול ביתו של הנאשם כאשר הנאשם היה מעורב באירוע זה. נתון זה הופך אותו לבעל אינטרס ברור למחיקת סרטי האבטחה. מארג הראיות שהובאו לבית המשפט מוביל לקביעה חד-משמעית שהנאשם או מי מטעמו מחק את מצלמות האבטחה על מנת שלא ישמשו כראיות נגדו"‏‎.

עו"ד ציון אמיר, בא-כוחו של טביב, סיכם: "העדות שלו (גיא חסין) לוקה בסתירות בשורה של נושאים. הגרסאות משתנות, למשל אם עמד או לא עמד על החומה והסתכל ולא הסתכל, ובקשר לאופניים אם בא איתם או העיף אותם, משך זמן האירועים, לגבי ההתבטאויות שלו אם מדובר בקללה אחת או מספר קללות. היו נושאים שהוא לא זכר, וזו לא עדות מושלמת, זה מה שאני מנסה לומר. מדובר בעדות שיש לה מניע של שנאה כלפיו (טביב). אם הוא שונא, מה זה בעיניו לשקר ולומר שאלי טביב תקף אותו".