שיא בלונדון: 140 מיליון ליש"ט לפנטהאוז ב"הייד פארק 1"

מדובר בפרויקט הדיור היוקרתי המפורסם ביותר שנבנה כעת בנייטסברידג' במערב לונדון

פנטהאוז בבניין מספר 1 בהייד פארק, פרויקט הדיור היוקרתי המפורסם ביותר שנבנה כעת בנייטסברידג' במערב לונדון, נמכר ב-140 מיליון ליש"ט - מחיר שיא לנכס מגורים בלונדון.

שלד הפנטהאוז הדו-קומתי, שישתרע על פני כ- 1,500 מ"ר - בבניין יהיו ארבעה כמותו - יותאם כעת לדרישות הספציפיות של הקונה. אחרי השדרוג עשוי ערך הנכס הזה לעלות על 160 מיליון דולר או 10,000 ליש"ט לרגל רבועה, לפי החברה הקבלנית של הבניין.

היזמים שבונים את One Hyde Park הם האחים הידוענים ניק וכריסטיאן קנדי (Candy). המיזם הושק ב-2011, בגיבוי כספי של ווטרנייטס, חברה פרטית בבעלות השייח חאמד בין יאסים בין ג'אבר א-תאני, לשעבר ראש ממשלת קטאר. עד כה נמכרו במיזם דירות בסך 2 מיליארד ליש"ט.

נכנסים לבועה?

קבוצת CPC, החברה של האחים קנדי, לא מסרה פרטים על זהות הקונה של הפנטהאוז ולא אישרה את מחיר הקנייה. שוק הנדל"ן של לונדון נהנה בשבועות האחרונים מהתעניינות גוברת מצד קונים רוסים ואוקראינים; האוליגרכים משני הצדדים מחפשים מקלט מבטחים לכספם מפני עיצומים או מלחמה אפשרית.

המחיר החדש גבוה בהרבה מהמחירים שהושגו עד כה בהייד פארק אחד - כ-7,000 ליש"ט לרגל רבועה. עם זאת, הדירה היקרה ביותר שנרכשה במיזם הייתה של המיליארדר האוקראיני רינאט אחמטוב, ששילם 136 מיליון ליש"ט. על פי דיווחים, דירה בבניין הושכרה בתחילת השנה ב-45 אלף ליש"ט לשבוע.

גרובנור גרופ, חברת הנדל"ן של דוכס ווסטמינסטר, הזהירה בשבוע שעבר ששוק הדיור בלונדון נכנס אולי ל"בועה". החברה הוסיפה שהסבירות לתיקון בשוק נמצאת בעלייה. כתוצאה מכך החברה צמצמה את תוכניות הבנייה שלה למגורים בלונדון ב-240 מיליון ליש"ט. האחים קנדי הודיעו באחרונה על כוונתם למכור בזיכיון את המותג שלהם בשווקים מתעוררים, כדי להרחיב את פעילותם הבינלאומית.